A McDonald’s is úgy döntött, hogy beveti magát a metaverzumba

Az amerikai étteremlánc a múlt hónapban még a kriptósokon élcelődött, de a jelek szerint hamarosan az óriás cég is belép a blokklánc technológia felhasználói közé. A McDonald’s vezetősége a héten tíz védjegy kérelmet nyújtott be az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Hivatalához (USPTO), amelyeket a metaverzumba való belépéshez kíván majd felhasználni.

Virtuális hamburger mellé NFT

Josh Gerben, védjegy specialista, szerdán a Twitteren írta meg, hogy a McDonald’s a virtuális térben felhasználható védjegyeket kíván bejegyeztetni. A leírásban az étteremlánc többek között a “virtuális és valódi termékek eladását”, valamint “virtuális étteremlánc működtetését és házhozszállítást” tüntette fel. Az étteremlánc a metaverzumban letölthető multimédiás fájlokat is kínálna, mint például hang és videó felvételeket, digitális műalkotásokat és NFT-ket.

McDonald’s a metaverzumban

A virtuális étteremlánc indítása – főleg ha az valódi burgerek kiszállításával is a vevők rendelkezésére áll majd- logikus lépés a cég digitális fejlődésében. Azonban a McDonald’s egyúttal egy új arculattal is meg akar jelenni a metaverzumban: a tervek szerint a McCafe a metaverzumban egy új közösségi térként funkcionálna. A virtuális McCafe egyaránt kínálna online és virtuális koncerteket a látogatók számára, valamint más virtuális eseményeknek is otthont adna.

Megrohamozzák a nagyvállalatok a metaverzumot

Nemrég a McDonald’s mellett egy másik élelmiszeripari szereplő is védjegy kérelmet nyújtott be: a Panera Bread egy Paneraverse nevű virtuális pékséget akar létrehozni. A tervek szerint a Paneraversen keresztül a virtuális pékárukat és italokat, valamint NFT-ket is letölthetnek majd a vendégek. Szerencsére valódi áruk rendelésére is lesz lehetőség és természetesen itt is elérhető lesz a házhozszállítás.

Más területen működő nagyvállalatok is egyre nagyobb számban kacsingatnak a metaverzum felé. Csak az utóbbi három hónapban olyan cégek adtak be védjegy kérelmet mint a Nike, a Walmart és a Sketchers. “A következő tizenkét hónapban a létező összes nagyvállalat hasonló kérelmeket ad majd be”nyilatkozta Gerben a Forbesnak. Azt is hozzátette, hogy a jelek szerint senki se akar a Blockbuster sorsára jutni és teljesen figyelmen kívül hagyni a technológiai fejlődést.