Saját P2P NFT piactérrel rukkol elő a Mattel játékgyártó
A Mattel amerikai játékgyártó cég a napokban bejelentett egy izgalmas hírt az április 27-én debütáló NFT piacterével kapcsolatban. A P2P (peer-to-peer) platform, ami a Mattel Creations Virtual Collectibles nevet kapta, egyidőben jelenik majd meg a Hot Wheels NFT Garage Series 5 kollekcióval. Összekötve a kellemeset a hasznossal, a gyűjtemény darabjai elérhetőek lesznek a vadiúj felületen is.
Nem titkolt célja a játékipari óriásnak, hogy meghódítsa a nem-helyettesíthető tokenek világát – mi sem bizonyítja ezt jobban, mint saját platformja. A P2P piactér megvalósításáért a Rarible NFT fejlesztő cég kezeskedik. Emellett a Mattel egyezségre lépett a Magic pénztárca szolgáltatóval és annak partnerével, a Flow blokklánccal is. Ennélfogva az április 27-ei megjelenést követően a Mattel NFT-k tulajdonosai „kiállíthatják, elcserélhetik vagy eladhatják eszközeiket”.
A Mattel lehet az NFT szektor új nagyágyúja
Amint azt már említettük, a piactér ugyanakkor mutatkozik majd be a piacon mint a Hot Wheels NFT Garage Series 5. A digitális gyűjtemény felsorakoztatja majd a Hot Wheels legnépszerűbb autó dizájnjait – a tervezési munkálatokat a Hot Wheels ikonikus játékautóinak alkotói végzik.
A Series 5 összesen 40 különböző kocsit foglal magába és a kreációkat a gyűjtők csomagokban vásárolhatják meg, 25 dollárért csomagonként. Ha valaki olyan szerencsés lesz, hogy egy prémium vagy „Treasure Hunt” darabot sikerül kifognia, -mint amilyen a Porsche 911 GT3 RS, a ’55 Chevy Panel, az Aston Martin Vulcan, a McLaren F1 és a Pagani Huayra Roadster- megkapja a szóban forgó autó Hot Wheels replikáját is.
„A Virtual Collectibles Platform elsődleges célkitűzése, hogy páratlan, csúcskategóriás felhasználói élményt nyújtson a Mattel játékok rajongóinak”, nyilatkozta Ron Friedman, a Mattel Future Lab alelnöke.
Ugyanakkor, nem a Mattel az egyetlen vállalat, aki be akar törni az NFT-k piacára. Az elmúlt 3 év folyamán olyan cégek dobtak piacra különféle NFT kreációkat, mint például a Disney, a Hasbro, a Walmart, a Funko vagy a Toys R Us.
Mindezek fényében jogosan merülhet fel a kérdés, hogy vajon mi teszi ennyire népszerűvé az NFT-ket?