A Manchester United legújabb mezszponzora: A Tezos blokkláncplatform
A Manchester United hamarosan egy több évre szóló, 27 millió dolláros mezszponzori szerződést fog kötni a Tezos okosszerződés platformmal, mely hamarosan már az angol sztárcsapat mezén megjelenve arathatja a babérokat. A megállapodás az amerikai AON biztosító társasággal lezárult, nyolc évre szóló szerződést váltja majd fel.
A hír a kriptovalutákkal kapcsolatos sportmarketing hosszú sorát követi, amely az utóbbi egy évben futótűzként terjedt el a szektorban – és nem csak a labdarúgás terén. Ráadásul, már az sem az első alkalom, hogy a Tezos sportmarketingkampányba kezd, 2021 májusában ugyanis a Red Bull F1-es versenycsapata már több NFT-t is indított a blokkláncon:
„A Tezos segítségünkre lesz abban, hogy az NFT-k fejlesztésével maximalizáljuk a kapcsolattartást szurkolóinkkal. – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull Racing Honda vezérigazgatója – Ez egy rendkívül izgalmas terület, ahol a megfelelő partnerrel, a Tezos személyében, hiszünk abban, hogy rajongóinknak a csapattal való kommunikálás friss, egyedi és innovatív módját nyújthatjuk.”
A sport és futball univerzumából a futballóriások, köztük az FC Barcelona, a Juventus és a Manchester City is, a Socios szurkolói token platformhoz csatlakoztak. De nem volt minden zökkenőmentes a fociklubbok és a kriptovaluták megismerkedésekor. Tavaly decemberben például az Egyesült Királyság reklámszabályozási hatósága (ASA) betiltotta az Arsenal FC szurkolói tokenjeit. Döntésüket azzal támasztották alá, hogy szerintük az ilyesfajta reklámáradatok „banálissá teszik a kriptoeszközökbe való befektetést, valamint kihasználják a fogyasztók tapasztalatlanságát és hiszékenységét”.
A Tezos és a Manchester United együttműködése mindenesetre a mezeken túl még egy erős szövetséget is hozhat, amely segítheti a futballcsapatot abban, hogy kihasználja és maximalizálja lehetőségeit a technológiai térben, és akár a metaverzum, vagy éppen a web 3.0 rejtelmeibe is befurakodhat majd.
Kapcsolódó cikkeink:
- 1-0 a kriptovalutáknak: 2021-ben a sport üzletét is bevette a kriptoipar
- Beszáll a sportkártya üzletbe az Amazon?
- A kriptotőzsdék sportmarketingje működik, a Binance háttérbe kerülhet