A mainstream média a 9 millió FTX ügyfél nevét követeli

A New York Times, a Financial Times és a Bloomberg az amerikai csődbíróságot arra kérte, hogy adják ki az FTX 9 millió ügyfelének nevét, annak ellenére, hogy fennáll a veszélye annak, hogy a mesterséges intelligenciát is felhasználva csalók karmai közé kerülnek.

A csődbíróság eddig titkosította az ügyfelek teljes listáját, mert attól tart, hogy az adathalász hackerek azonnal lecsapnak rájuk. A 9 millió fő többnyire olyan ügyfél, akinek a pénze Samuel Bankman-Fried összeomlott kriptotőzsdéjén ragadt vagy elveszett. A médiavállalatok most a nevek nyilvánosságra hozatalát kérik.

Az amerikai szövetségi törvények szerint a csődeljárások során a nyitottság és az átláthatóság vélelme érvényesül. A média május 3-i beadványában azzal érvelt, hogy a hitelezők listáját egy vállalat csődje esetén nyilvánosságra kell hozni. „De nincs jogi alapja annak, hogy a kriptohasználóknak lehetőséget adjunk arra, hogy névtelenül vegyenek részt a csődeljárásban”.

Az FTX ügyfelei korábban azzal érveltek, hogy kiszolgáltatottak, ha személyes adataik nyilvánosságra kerülnek. A kriptoszektor sajnos már most is bővelkedik a csalásokban és átverésekben, nem hiányzik újabb probléma az adósok nyakára. Az FTX egyik biztonsági szakértője egy eskü alatt tett nyilatkozatában kijelentette, hogy az FTX ügyfelei valószínűleg csalások célpontjai lesznek. A rosszindulatú szereplők az FTX megbízható közvetítőinek adhatják ki magukat, akik azt ígérik, hogy visszaszerezhetik az elveszett pénzt, ha a gyanútlan áldozatok pénzt utalnak egy megadott tárcacímre vagy bankszámlára.

A ChatGPT-hez hasonló mesterséges intelligencia platformok pedig még inkább kiszolgáltatottá tehetik az ügyfeleket.

A csalók az FTX ügyfeleinek nevét felhasználva más személyes információkat is megtudhatnak róluk.

A Celsius, egy másik csődbe ment kriptovállalat ügyfeleit már megcélozták ilyen módon, mert ha egyszer a nevek ismertek, a csalók ezt arra tudják használni, hogy más személyes információkat derítsenek ki a célpontjaikról.

„A Celsius ügyfeleket célzó adathalász-támadások e példái az egyszerű, üzenetküldő alkalmazásokon keresztül történő kapcsolódási kísérletektől kezdve a Celsius logóit használó, kifinomult, jogi tanácsadóknak kiadva magukat e-mailekkel bombázták az áldozatokat.”