A Louis Vuitton és Christian Dior tulajdonos LVMH új platformot indít a luxustermékek eredetének igazolására
A ConsenSys blokklánc fejlesztőcég partnerségre lépett az LVMH-val és a Microsofttal, hogy egy olyan platformot fejlesszen, amivel a vásárlók ellenőrizni tudják a luxustermékeik eredetiségét.
Az Aura néven emlegetett rendszer segítségével a “teljes luxusipart hatékony termékkövetési és nyomkövetési szolgáltatásokkal” látják el.
A Louis Vuitton és Christian Dior márkák gyártója, az LVMH mellett már több más vezető luxusipari céggel is folynak tárgyalások, hogy csatlakozzanak az Aura kezdeményezéshez.
„Az AURA lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy megbizonyosodjanak a luxuscikkek terméktörténetéről — a nyersanyagoktól az értékesítés helyéig, majd át a használt piacokon.” – áll a közleményben.
A technológiával minden termékről az elosztott főkönyvben tárolt információ lehívható. A márka hivatalos alkalmazásának használatával pedig elérhetővé válik az eredettel kapcsolatos részletek.
A csoport szerint az Aura etikai és környezetvédelmi információkat, termékápolási és garanciaszolgáltatási utasításokat is kínálni fog.
Az Aura mögött álló csapat azt reméli, hogy végül a rivális luxusmárkák is elkezdik használni és segítségével személyre szabott szolgáltatást tudnak nyújtani az ügyfélhűség erősítése érdekében. Ken Timsit, a ConsenSys Solutions ügyvezető igazgatója hozzátette:
Az AURA úttörő innováció a luxusiparban. A ConsenSys büszke arra, hogy hozzájárul az LVMH-hoz és egy olyan kezdeményezéshez, amely az egész luxusipart szolgálja, védve egyes márkák érdekeit, integritását és magánéletét.
A high-end márkák egyre inkább a blokkláncok felé fordulnak, hogy az oda felvitt adatokkal igazolják a termékeik eredetét. A közelmúltbéli riportok azt sugallják, hogy a prémium likőrgyártó Ailsa Bay egy blokklánc alapú rendszerrel kívánja nyomon követni skót whiskyjének termékútját.
Kövess minket Facebookon és Twitteren. Értesülj első kézből a friss kriptós hírekről!