A kriptotőzsdék sportmarketingje működik, a Binance háttérbe kerülhet
A tranzakciós volumen adatok szerint a Binance szépen lassan elveszíti erőfölényét a Crypto.com, a Coinbase és az FTX kriptotőzsdékkel szemben. A sportmarketing lehet a kripto szektor következő állomása?
A digitális pénzeszközök és a szórakoztató ipar napról napra egyre szorosabbra fűzik kapcsolatukat. Mára már szinte alig lehet olyan profi sportcsapatot találni, amely nem rendelkezik legalább egy kriptovaluták világából származó szponzorral. A Crypto.com például éppen a napokban jelentette be, hogy 20 éves szerződést kötött a Staples Center tulajdonosával, amely alapján a Los Angeles Lakers otthonát teljesen újra szabják. A szingapúri székhelyű tőzsde továbbá a Philadelphia 76ers kosárlabdacsapat mezeit is saját nevével látja el, ráadásul az idei év nyarától a Forma-1 hivatalos szponzoraként garantálja jelenlétét a versenysport eseményein. Ha pedig mindez nem lenne elég, a tőzsde a következő öt évben 175 millió dollárral támogatja az Ultimate Fighting Championship (UFC) szervezetét is. A sportszponzorációs őrület úgy tűnik tehát, most éli virágkorát, és a legtöbb tőzsde – köztük az FTX és a Coinbase is – igyekszik bekapcsolódni a forradalomba.
Ezzel egyidejűleg a Binance, a világ legnépszerűbb kriptotőzsdéje lassan elveszítheti eddig biztosnak tűnt pozícióját. Míg ugyanis az elmúlt 30 napban a tőzsde volumene a kereskedési forgalom 58 százalékát adta, nemrégiben ez a szám egészen 45 százalékra esett vissza, míg a Coinbase, a Crypto.com és az FTX volumene továbbra is nőtt. Az FTX vezérigazgatója, Sam Bankman-Fried nemrégiben megerősítette azt is, hogy vállalata bebiztosította helyét a Binance mögött.
Ugyan az egyes tőzsdék napi kereskedési forgalomának növekedése nem teljesen biztos, hogy a sportmarketingnek köszönhető, az tagadhatatlan, hogy nagymértékben hozzájárul a kriptotőzsdék sikereihez. Ahogyan ugyanis azt a Morning Consult felmérése is mutatja, a felnőttek 39 százaléka jártas a kriptovaluták világában, a sportrajongók 47 százaléka pedig érdeklődik a szektor iránt sőt, 27 százalékuk valamilyen kriptovalutával is rendelkezik.