A kriptók új frontvonala: virtuális valóság és World of Warcraft

A nem túl távoli jövőben a virtuális valóság (VR) a kriptókkal együtt a mindennapi életünk részévé válik.

A másik dimenzió, ahol a pénzügyeinket kriptóban intézzük

Aki látta a Ready Player One című filmet, annak nem kell sokat írni a virtuális valóság jövőbeni jelentőségéről. Az emberek a virtuális tereket játék mellett munkára, szórakozásra, alkotásra és minden szellemi munkát igénylő feladatra is hasznosítani tudják majd a jövőben.

A Runescape, PUBG és World of Warcraft online játszótereit virtuális valósággá lehetne alakítani, ahol a fizetőeszközök lehetnének a visszakövethető, kontrollálhatatlan és másolhatatlan kriptopénzek. Emellett a blokkláncok segítségével mindenki a virtuális tárgyainak valós birtokosává válna anélkül, hogy attól kellene félni, hogy valaki lemásolja azt.

A virtuális valóság elsősorban az online játékosokat érinti, akik minél valósághűbb virtuális élményt akarnak. Az összes érzékünk bekapcsolásával egy virtuális térbe jóval hatékonyabb játékélményt kínál, ami óriási fegyvertény lehet a kommercializálódó és több milliárd dolláros e-sport piac versenyjátékosainak.

A turizmus szintén profitálhat a virtuális valóság fejlődéséből: nincs pénzed a bangkoki útra? turistaszám korlátozás van élményben Velencében? Járd be a helyeket virtuálisan. Fizess kriptóban a digitális szuvenírjeidért. A blokklánc a fizetőeszköz mellett azt is garantálhatná, hogy a virtuális turistalátványosság autentikusak, nem pedig egy olcsó kínai utánzat.

Egy másik, Magyarországon is terjedő kuriózum, a történelmi turizmus, ahol VR headsetek segítségével átélhetjük Buda visszafoglalását, a nácik bevonulását vagy épp egy Mátyás-kori falu mindennapjait. Itt a kriptók szintén szóba jöhetnek, mint hatékony és gyors VR-on belüli és kívüli fizetőeszközök.

Az akciójátékok szintén új jelentést kapnának, hiszen élethűen lehetne szimulálni egy VR környezetben egy ember meggyilkolását, ami feltételezhetően redukálná a való világi agresszív hajlamok kifejlődését.

A lehetőségek száma végtelen. Egy új réteget adhat földi létünknek ahol szinte minden lehetségessé válik. A virtuális tulajdonok könnyen felértékelődhetnek és egyben redukálhatnák a fogyasztói társadalom mellékhatásait (környezetszennyezés, vásárlási mánia, ész nélküli felhalmozás).

A játékszoftver fejlesztők egyértelműen nyertesei lesznek a VR-technológiák fejlődésének, de a pornóipar, a szerencsejáték ipar, elméleti kutatási területek és az említett turizmus szintén nyertese lesz a fejlődésnek.

És hogy mi fogja összekötni e változatos iparágakat, mi lesz az alapegység amiben számolnak? Kriptodollár, Libra, játékpénzek, tokenek, zsetonok, Bitcoin? Az még a jövő zenéje.