Az egyik legnagyobb fintech-óriás bevezeti a kriptoszolgáltatásokat

A Klarna, a „vásárolj most, fizess később” (BNPL) típusú szolgáltatásairól ismert svéd fintech-óriás bejelentette, hogy a kriptotérbe lép.

A sztárfintech azután döntött így, hogy a versenytársai – köztük a PayPal és a Revolut – felkarolták a digitális eszközöket. A Klarna vezérigazgatója, Sebastian Siemiatkowski egy február 8-ai X-bejegyzésében tette meg a bejelentést, humorosan bevallva, hogy a Klarna az utolsó nagy fintech volt, amely belépett a kriptoszektorba.

„Oké, feladom. A Klarna és én felkaroljuk a kriptót” – írta Siemiatkowski az X-en.

A Klarna évek óta vezető szerepet tölt be a BNPL szektorban: közel 85 millió ügyfelet szolgál ki és több mint 100 milliárd dolláros tranzakciós volument dolgoz fel. Ennek ellenére a vállalat sokáig habozott, hogy elkezdjen-e kriptoszolgáltatásokat nyújtani, Siemiatkowski ugyanis korábban aggodalmát fejezte ki a kriptobefektetések kockázataival kapcsolatban:

„Ígéretesnek tartom a kriptovalutákat, de nagyon aggódom amiatt, hogy az emberek későn lépnek be a szektorba, és sok pénzt veszítenek” – mondta a CNBC-nek 2021-ben.

A Klarna feje a kriptoközösség segítségét kérte

Mivel azonban egyre több óriásvállalat lép a kriptoszektorba, és egyre több fintech kezd el kriptoszolgáltatásokat nyújtani, a Klarna valószínűleg igyekszik versenyképes maradni a pénzügyi szolgáltatások piacán.

A vállalat most azt vizsgálja, hogyan lehetne a kriptót integrálni a meglévő platformjába, emellett pedig Siemiatkowski felkérte a kriptoközösséget, hogy segítsen a legjobb stratégia kialakításában.

Egyes szakértők például azt javasolták, hogy a gyorsabb tranzakciók érdekében a platform stabilcoinokat használjon. Egy másik ötlet a kriptotárcák integrálása, hogy a Klarna-vásárlásoknál lehetővé váljon a közvetlen kriptofizetés, ami nagyobb rugalmasságot biztosítana a felhasználóknak. Mindenesetre a vállalat feje ígéretet tett arra, hogy a kriptoszolgáltatások bevezetéséről folyamatosan tájékoztatni fogja a felhasználókat.

Egyébként a Klarna egyik versenytársa, az Affirm korábban már megpróbálta integrálni a digitális eszközöket. 2021-ben a vállalat elkezdett kriptoszolgáltatásokat kínálni, két évvel később azonban – részben a létszámcsökkentésre hivatkozva – megszüntette a programot.