A jövőt hozhatja el az Apple elképesztő újdonsága

A KPMG Metaverzum vezetője, Alyse Szue szerint az Apple vegyes valóság fejhallgatójába épített technológiája megváltoztathatja a felhasználók viszonyát és tapasztalatait a metaverzummal.

Az Apple új szemüvege jelentősen átformálhatja a felhasználók eddigi tapasztalatait és élményeit a metaverzumban, miközben a fejlesztőket is a változásra ösztönzi. A vegyes valóság koncepciójának köszönhetően a fejlesztők eltávolodhatnak a virtuális valóság elszigeteltségétől olyan környezetet teremtve, amelyben a valós és virtuális tárgyak egymással kölcsönhatásba lépnek, valós időben, így a felhasználó minden elemmel egyszerre kerülhet interakcióba.

A mai megszokott VR szemüvegekkel ellentétben, amelyek középpontjában az elszigetelt környezetben történő élmény megteremtése áll, az Apple Vision Pro képes az alkalmazásokat a valós világba helyezni, így a felhasználók “úgy léphetnek kapcsolatba a digitális tartalommal, mintha az fizikailag is jelen lenne a térben”.

Évek munkája és új technológiák

A VR szemüveg egy olyan új technológiát vezet be, amelyet “EyeSight”-nak nevez, és amely lencsetrükkökkel teszi természetessé a felhasználó arckifejezését a kívülállók számára. Az EyeSight azt is lehetővé teszi, hogy a kijelző átlátszó és átláthatatlan nézet között váltson, attól függően, hogy a felhasználó éppen magával ragadó tartalmat fogyaszt, vagy a valós világban lévő emberekkel lép kapcsolatba. Ez a funkció megszünteti azt a kellemetlen élményt, amelyet egy VR szemüveg, vagy egy fejhallgató gyakran okoz. Mindezt az élményt pedig 23 millió pixeles lencse teszi tökéletessé.

A hagyományos fejhallgatók esetében van egy korlát azok között, akik viselik, és akik nem. Olyan érzés, mintha két különböző világban lennél. Most már nagyon kevés akadály van az emberek között, így viszonylag zökkenőmentes interakciókat lehet folytatni” mondta Szue.

Szue szerint a szemkövető technológiában sok lehetőség rejlik, amely segíthet a személyre szabott élmények létrehozásában. Az Apple pupillakövető technológiája a felhasználók mentális állapotát a szemmozgásukból és a pupillák ingerekre adott reakciójából származó adatok alapján érzékeli, ezután mesterséges intelligenciát használ, hogy előrejelzéseket készítsen az érzelmeikről.

“Rengeteg idegtudományi és neurotechnológiai kutatást építettek be ebbe a termékbe. A leginkább figyelmen kívül hagyott rész a prediktív pupillatágulás-követő technológia, amely az évek óta tartó neurológiai kutatásukon alapul” – jelentette ki Szue.

Az új technológiák sok kompromisszummal is járnak. A Vision Pro-t 3499 dollárért árulják, ami elég borsos ár és még számos finomítás is szükséges a tökéletes működéshez. Voltak panaszok a méretezésre, de nem elhanyagolható a csupán két órás használati idő sem. De minden gond megoldható és csupán idő kérdése. A megalkuvás szükségét az Apple is felismerte, ezért a készüléket nem a széles nyilvánosságnak szánta. Ezt bizonyítja Jeff Fieldhack a Counterpoint kutatási intézet igazgatójának véleménye is, mely szerint „Az emberek tudják, hogy ez egy olyan fejlődés, amely időbe telik”

Új lendület, új lehetőségek

Amikor arról kérdezték, hogy a Vision Pro visszahozhatja-e a küszködő metaverzum iparág lendületét, Xing nem volt túlságosan reményteljes, legalábbis nem rövidtávon. Kifejtette, hogy nagyon valószínűtlen, hogy az Apple bátorítaná a decentralizált megközelítéseket, amelyek veszélyeztethetik a saját fejlesztéseit és jövedelmét. Bár ő és sokan mások is megjegyezték, hogy a termék ezen kiadásából kimondottan hiányzik a játékfókusz. Xing úgy véli, hogy a Disney és a Marvel közelmúltbeli Apple partnersége a játékok és más interaktív élmények forrása lehet.

Az Apple kifejezetten kerülte az olyan szavak használatát, mint a „kiterjesztett valóság” vagy a „metaverzum” a marketingjében, azonban egyértelmű, hogy ez a technológia paradigmaváltást jelent a digitális élményekben, valamint idővel összefonódhat a metaverzummal és más Web3 projektekkel.