A Gucci bejelentette, hogy egyes üzleteiben elfogadja a bitcoint
A teszt, amely még ebben a hónapban öt üzletben elindul, jelentős lépés a Gucci web3 és fizikai közösségeinek összekapcsolása felé.
Az olasz luxusmárka bejelentette, hogy a kriptotérbe lép. A Gucci már e hónap végén néhány amerikai üzletben elfogadja a kriptopénzzel történő fizetést. Azt tervezi, hogy nyáron kiterjeszti a kísérleti projektet az összes közvetlenül működtetett észak-amerikai üzletére. A lépés egy vezető luxusmárka részéről a valuta jelentős megerősítését jelenti.
A bolton belüli kriptovaluta-fizetések egy, a vásárlónak e-mailben küldött linkkel történnek majd. A link egy QR-kódot tartalmaz, amely lehetővé teszi, hogy a vásárló a kriptotárcájáról rendezze a fizetést. Az első Gucci üzletek, amelyekben elfogadják a kriptót, a New York-i Wooster Street, a Los Angeles-i Rodeo Drive, a Miami Design District, az atlantai Phipps Plaza és a Las Vegas-i The Shops at Crystals lesznek. A Gucci nemcsak bitcoint, hanem bitcoin cash, ethereum, wrapped bitcoin, litecoin, shiba Inu és öt, az amerikai dollárhoz kötött stabilcoin fizetést is elfogad.
A cég vezérigazgatója, Bizzarri a metaverzumról azt mondta, hogy „már most nagyon is valós hely számunkra”.
A Gucci mindent megtesz a vevőkért
A több mint 100 éves Gucci most precedenst teremtett a luxusmárkák világában. A márkák egyre gyakrabban tesztelik a blokklánc technológiákat, és NFT gyűjteményeket, de az üzleten belüli kriptofizetésekre eddig nem volt példa. A Gucci a web3 technológiák – köztük a blokklánc – korai alkalmazójává vált, és a kriptofizetések egy újabb lépést jelentenek afelé, hogy a vállalat összekapcsolja meglévő fizikai jelenlétét a feltörekvő web3 erőfeszítéseivel.
„A Gucci mindig is igyekszik új technológiákat alkalmazni, ha azok jobb élményt nyújthatnak vásárlóink számára” – mondta Marco Bizzarri, a Gucci elnök-vezérigazgatója egy nyilatkozatában. „Most, hogy képesek vagyunk integrálni a kriptovalutákat a fizetési rendszerünkbe, ez egy természetes fejlődés azon vásárlóknak, akik szeretnék, hogy ez a lehetőség elérhető legyen számukra.”
Az üzleten belüli kriptovaluta fizetések némi felkészültséget igényelnek az üzletben dolgozó munkatársak részéről. Ennek érdekében a Gucci anyavállalata a héten bevezetett egy házon belüli játékot, amely az NFT-kről és a Web3-ról oktatja az alkalmazottakat. Egy szóvivő szerint a várakozásokat meghaladta a regisztrált alkalmazottak száma.
A Gucci nemrégiben egy Web3-ra összpontosító csapatot hozott létre, és digitális ingatlanokat vásárolt és fejleszt a The Sandboxon. A Gucci volt az első luxusmárka, amely NFT-t adott ki; az egy darabból álló művészfilmet júniusban 25 000 dollárért adta el. Azóta két másik NFT-projektet is piacra dobott.