Metaverzum kutató alapot hoz létre a Facebook

A Facebook amerikai közösségi háló óriás 50 millió dolláros metaverzum kutatási alapot hoz létre. A cég egy 2 éves projekt keretében egyeztetne ipari és technológiai szereplőkkel, valamint törvényhozókkal és jogi szakértőkkel is a metaverzumokban rejlő lehetőségek feltérképezésére.

A metaverzum, mint fogalom, kissé még kiforratlan. Metaverzum néven számos különféle dolgot lehet érteni, legyen az virtuális valóság, vagy kibővített valóság. Mégis, az utóbbi időben, jórészt az olyan projekteknek hála, mint például az Earth 2.0, a metaverzum kifejezés alatt a föld teljes egészének egy a virtuális térben történő valamilyen leképzését szokás érteni. A technológia hívei szerint a jövőben az emberek olyan különböző eszközökön keresztül csatlakozhatnak majd a metaverzumokra, mint például virtuális headsetek és kontrollerek. Ezzel a metaverzumok jóval interaktívabb élményt fognak tudni nyújtani, mint egy 2 dimenziós képernyő.

Pont, mint a mátrixban

A facebook már-már a mátrixot idéző sci-fi szerű metaverzum elképzelései szerint, a jövőben az emberek a metaverzumban különböző interakciókba léphetnek majd egymással, csakúgy, mint ahogy szolgáltatásokat vehetnek majd igénybe, vagy virtuális vásárlásokat eszközölhetnek. Bár ahhoz, hogy ez egy valóban élvezhető élmény lehessen a technológiának még sokat kell fejlődnie, és még ezután is sokan minden bizonnyal idegenkedni fognak a virtuális tértől, kétségtelen, hogy a metaverzumok valós lehetőségeket rejtenek magukban, például a virtuális turizmus területén.

A facebook kutatói szerint várhatóan 10-15 évre lesz szükség ahhoz, hogy el tudjanak kezdeni értékelhető eredményeket felmutatni. Ennek megfelelően a mostani 2 éves program még csak a kutatómunka kezdete.

A facebook a metaverzum technológián kívül egyre érdeklődőbb más úttörő technológiák iránt is. A cég legelső nagy dobása az először Libra, majd később Diem néven elhíresült saját stabilcoin projekt volt. Ezek után híre ment, hogy a facebooknál saját kriptotárca fejlesztésének ötlete is felmerült, majd a cég az NFT piaccal és a blokklánc kutatással is barátkozni kezdett. Mindezen portfólióbővítés mozgatórugója feltételezhetően az, hogy a facebook közösségi oldalt egyre több kritika éri, és a népszerűsége is egyre jobban csökken, így könnyen lehet, hogy a cégnek hosszú távon egészen új területekre kell majd átpozícionálnia magát, ha nem akar az iWiW vagy a MyVIP, egykor szintén rendkívül népszerű, de mára teljesen elfelejtett és elnéptelenedett közösségi oldalak sorsára jutni.

( Forrás )