A Facebook hisztizik az Apple legújabb iOS frissítése miatt

A Facebook elnézést kért a felhasználóitól és a hirdetőktől, amiért arra kényszerítették őt, hogy figyeljenek a személyes adatok védelmére az Apple mobil operációs rendszerének legújabb frissítése után.

A közösségi háló árbevételének a nagy része onnan származik, hogy hatalmas, folyamatosan frissített adatbázist építenek a felhasználóikról, amihez a hozzáférést aztán továbbértékesítik külső cégeknek. Most azonban a Facebook rossz néven vette, hogy a legújabb iOS 14-es frissítés megjelenése után, a Facebook alkalmazásnak meg kell kérdezni a felhasználót, hogy engedélyezi-e, hogy az app hozzáférjen a telefonon tárolt adatokhoz.

„Ez nem az a változás, amivel egyetértünk, de szerencsétlenségünkre az Apple iOS 14-es frissítése kikényszeríti ezt,” panaszkodott a techóriás egy hivatalos közleményben.

Tudjuk, hogy ez nagyon komoly hatással van sok partnerünkre, akik az Audience Network képességét tudják pénzzé tenni. A legjobb tudásunk ellenére ez a frissítés azt jelentheti, hogy az Audience Network teljesen hatékonytalanná válik az iOS 14-es operációs rendszerekkel. Illetve oda vezethet, hogy talán nem is lesz érdemes használni az Audience Network-ot az Apple készülékeken a jövőben.

A Facebook álláspontja szerint az Apple sérti meg a felhasználók jogait azzal, hogy a felhasználók saját maguk dönthetnek arról, hogy meg akarják-e osztani a saját adataikat a Facebookkal és a sok hirdetővel. A cupertino-i vállalat ennek ellenére bevezeti ezt az újdonságot.

Az eredmény a Facebook részéről valóban szörnyű. „Most még pontosan nem tudjuk megmondani, hogy mi lesz a hatása a hirdetőkre és a fejlesztőkre. Azonban a tesztek során azt láttuk, hogy az Audience Network hirdetők árbevétele a felére esett vissza, miután a perszonalizáció el lett távolítva a mobil applikáció hirdetési kampányaiból,” figyelmeztetett a Facebook.

A Facebook cenzúrázta az olasz kormány hamis hírekért felelős szakértőjét

A Facebook minden adatból pénzt csinál

Kit lehet ezért okolni? A Facebook szerint biztosan nem őket. Habár megígérték, hogy rövid és hosszútávú megoldáson is dolgoznak, azonban kiemelték, hogy ezért egyértelműen az Apple hibáztatható. „… sok fejlesztő és hirdető számára ezek most nehéz idők. A mostani változás pedig sok kis üzleti vállalkozás egzisztenciáját is veszélyeztetheti, ha a hirdetéseket nem tudják a megfelelő célszemélyre irányítani.”

Nem is tudjuk, hogy aludhat ezek után nyugodtan Tim Cook, ha cégek millióinak a bevételhez jutását nehezíti meg azzal, hogy nem engedi automatikusan, hogy a Facebook eladja a felhasználók személyes adatait.

Pedig a Facebook szerint ők ezekből a hirdetésekből beszedett milliárd dollárokból rengeteget visszaadnak a hirdetőknek, az igaz hogy a nagy része a pénznek mégis náluk landol.

A Facebook azonban tudatja a hirdetőkkel, hogy mögöttük áll. Továbbra is próbál elszívni minden rendelkezésre álló információt minden egyes platformon és készüléken.

Azonban a mostani változás azt jelenti, hogy egy teljesen új hirdetési metódust kell felépíteni az iOS felhasználók részére indított kampányokra. Hiszen az Apple készülék felhasználóknak ezek után bele kell majd egyezni, hogy felhasználhassák a telefonon tárolt adatokat ilyen kampányokra. Ez is természetesen az Apple hibája.

A Facebook megígéri, hogy továbbra is mindent megtesz majd annak érdekében, hogy ne kelljen tiszteletbe tartani a személyes adatok védelmét. „Úgy hisszük, hogy az iparági konzultáció kritikus lesz a jövőben mielőtt ilyen volumenű platform szabályokat vezetnének be. Ugyanis az ilyen változások nagy hatással vannak a teljes fejlesztői ökoszisztémára,” magyarázta a közlemény.

Támogatjuk az iparágon belüli egyeztetéseket és minden erőfeszítést, amik megkönnyítik a közös cél elérést. Jó platform lesz erre a World Wide Web Consortium (W3C), és a nemrég bejelentett Partnership for Responsible Addressable Media (PRAM).