A Coinbase QR-kódos reklámja nagy sikert aratott a Super Bowl estéjén
A Coinbase QR-kódos reklámja a vasárnapi Super Bowl LVI – Los Angeles Rams és a Cincinatti Bengals meccsén az egyik legötletesebb hirdetés volt. De sajnos hamar vissza is ütött a nagy népszerűség, ugyanis ez az alkalmazás összeomlásához vezetett.
Az Egyesült Államok legnagyobb kriptotőzsdéje a meccs alatt debütált egy új reklámmal, amely nagyon eltért a többi sugárzott reklámtól. A Super Bowl-reklámokra jellemző hírességek csillogása és nyolc számjegyű kiadások között valaki mindig egy egyszerű megközelítést válasz. Ez most bejött a Coinbase-nek is.
A 60 másodperces reklám szinte teljes egészében egy vibráló QR-kódból állt. Az a televízió képernyőjének egyik sarkából a másikba pattogott, hasonlóan ahhoz, ahogyan a DVD Video logója megjelenik, amikor egy film hosszabb időre szünetel. Az egyperces reklámból hiányzott az elvárható extravagancia és a drámaiság. Nem szerepeltek benne emberek, még a termék neve sem.
A Coinbase QR kódos reklámja 13 millió dollárba került
A Coinbase-nek ezért a hirdetésért 13 millió dollárt kellett fizetni. De meg is volt a hatása. Ugyanis a hirdetés arra késztette az embereket országszerte, hogy előkapják iPhone-jukat, és beolvassák a kódot. Amikor az emberek a Super Bowl alatt beolvasták a kódot, az a Coinbase promóciós weboldalára irányították át őket.
A kriptotőzsde ezután a közösségi médiában jelentette be, hogy azok a felhasználók, akik részt vesznek a Super Bowl vasárnapján megjelent promócióban, 15 dollár értékű Bitcoint kapnak ajándékként. Az ajánlat azonban időhöz kötött, az új felhasználóknak február 15-ig van lehetőségük aktiválni a 15 dolláros promóciót.
Nem sokkal a reklám vasárnap délutáni sugárzása után több pletyka is felbukkant a közösségi médiában, miszerint a Coinbase weboldala összeomlott a váratlan felhasználói aktivitás miatt. A Coinbase később közölte, hogy a weboldal újra elérhető. De a a szoftvermérnökök a hirdetés megjelenésére reagálva korábban az este folyamán korlátozták a hozzáféréseket.
Surojit Chatterjee, a Coinbase termékfejlesztési igazgatója szerint a vállalat „minden eddiginél nagyobb forgalmat tapasztalt” a Coinbase QR-kódos hirdetését követően, ami „rövid távú forgalomleállást” okozott.
A kriptopénzekkel foglalkozó cégek erőteljesen jelen voltak az idei Super Bowl-on, több cég – nevezetesen az FTX és a Crypto.com – is felhasználta aaz NFL döntőt kriptotőzsdék reklámozására, NFT-k vagy más kapcsolódó termékek értékesítésére.
Más vállalatok, például a Meta, hamar felugrottak a Coinbase szekerére. Nem sokkal a reklám debütálása után a Meta Quest fiókja tweetelte a saját pattogó QR-kódját, amely a vállalat közelgő, Foo Fighters vezette VR afterpartyjára linkelt.
A Coinbase szervereinek leállása azonban nem az egyetlen probléma volt, amellyel a kriptopénz tőzsde ezen a hétvégén szembesült. A Coinbase péntek délután szüneteltette a kereskedést az új Advanced Trading platformján. Ugyanis egy jóindulatú hacker a kereskedési platform infrastruktúrájában lévő sebezhetőségre figyelmeztette őket. A szolgáltatás csak a hiba javítása után vált elérhető újra.