A Coca-Cola újabb NFT-kollekciót dob piacra, ezúttal a Base-n
Napról-napra növekszik azon hatalmas és ismert vállalatoknak a száma, amelyek belépnek a Web3-as térbe. A Coca-Cola már nem új szereplő ebben az ökoszisztémában. Mégis nagy szónak számít, hogy a Coinbase „Onchain Summer” kezdeményezésének keretében elindították „Masterpiece” nevet viselő NFT kollekciójukat. Az NFT-k az Ethereum második réteges láncán, a Coinbase saját blokkláncán, a Base-n kerültek elindításra.
A Coca-Cola újabb NFT kollekcióval rukkolt elő
A hivatalos leírás szerint a Coca-Cola újabb NFT-je ikonikus műalkotásokat és feltörekvő művészek alkotásait hozza össze és ezekben egy kapcsolódási pont lesz – a Coca-Colás üveg. Az ikonikus műalkotások között olyanokat találunk, mint Edvard Munch Sikolya vagy Johannes Vermeer „Leány gyöngy fülbevalóval” néven ismert műve. A Coca-Cola NFT-k kibocsátása tegnap kezdődött és nyolc különböző verzióban érhetőek el 0,0011 ETH értéktől egészen 0,014 ETH értékig. A multinacionális gigavállalat tehát csatlakozott a Coinbase néhány napja elindult blokkláncához. A lánc népszerűsítésére indította a tőzsde el a néhány héten át tartó „Onchain Summer” promócióját, amelyben a dApp partnereket igyekszik majd népszerűsíteni a digitális művészet, zene és játék terén.
A Base alapvetően azzal a fő ígérettel indult el, hogy gyorsabb és alacsonyabb díjakon lehet tranzakciókat bonyolítani, mint az Ethereum blokkláncán. A Coinbase 2023. februárjában indította el a testnetjét, hogy alternatívát kínáljon a fejlesztőknek, akik elég sokszor kénytelenek lassúsággal és drágasággal szembesülni az Ethereumon. A Coca-Cola egyébként 2021-ben és 2022-ben is indított már saját NFT-ket, mindkét évben július 30-án, a barátság nemzetközi napján. Azokat az NFT-ket az OpenSea piacterén kezdték el árusítani. 2022-ben pedig arról érkeztek hírek, hogy a Coca-Cola a Polygon blokkláncán kezdte el osztogatni korábban kiadott nem helyettesíthető tokenjeit. Tehát már volt tapasztalatuk egy második réteges Ethereum megoldással, a Polygonnal.