A Buzzfeed plágium miatt rúgta ki az egyik munkatársát – ráadásul egy olyat, akit jól ismerünk

A Buzzfeed pénteken vált meg egyik írójától, miután annak számos cikkében találtak plagizált anyagokat. Az ügy érdekessége, hogy a riporter, Ryan Broderick az elmúlt időszakban más üggyel kapcsolatban szerepelt a sajtóban: még pedig az általunk is jól ismert Zero Hedge oldal Twitter tiltása miatt.

A Buzzfeed csendben engedte el Brodericket, de nem tagadják a plágiumot

A Zero Hedge, főként pénzügyi és közéleti témákkal foglalkozó híroldal megítélése annyiféle, ahány embert kérdezel: szélsőjobboldali, libertariánus vagy csak szimplán szókimondó. Egy biztos: az oldal megítélése meglehetősen megosztó, és emiatt az utóbbi hetekben jócskán rájárt a rúd a Zero Hedge-esekre. Mára a legnagyobb bajuk a Google és PayPal bojkottja, azonban a felhők akkor kezdtek el gyülekezni az oldal felett, amikor a Twitter leblokkolta őket a közösségi oldalon, azt követően, hogy egy riporter azzal vádolta meg őket, hogy lejárató kampányt folytattak az egyik vuhani virológus ellen.

És hogy ez most miért olyan releváns megint? Mert a szóban forgó riporter ugyanaz, akitől most a Buzzfeed végleg megvált. A dolog pikantériája, hogy bár Broderick számos cikkében találtak plágiumra mutató jeleket, az egyik legjelentősebb írása pont az a cikk volt, amelyért a Zero Hedge oldalát letiltották Twitteren.

A Buzzfeed főszerkesztője, Mark Schoofs egyébként a honlapon közzétett üzenetben magyarázta el a helyzetet. Az írás nagy része azon cikkek felsorolásából áll, amelyek Schoofs szerint nem „érik el a Buzzfeed által meghatározott etikai színvonalat”. Azt is hozzátette, hogy az említett cikkeknél egy rövid üzenet is olvasható lesz majd, ahol felhívják az olvasók figyelmét arra, hogy a cikk szerkesztett verzióját olvashatják, amelyben már pontosították a forrásmegjelöléseket.

A Zero Hedge Twitter blokkja egyébként az ügytől függetlenül már korábban feloldásra került, azonban az oldal problémáinak ezzel koránt sincs vége. Az oldal tartalmát ismerve nem valószínű, hogy a Black Lives Matter mozgalommal kapcsolatos publikált nézeteik lesznek az utolsó megosztó gondolataik, amiket az oldalon közzétesznek. A Google és a PayPal bojkottja pedig tisztán mutatja, hogy ennek még súlyos következményei lehetnek nem csak a közvélemény megítélésében, hanem az alapvető fontosságú reklámbevételek szemszögéből is.

(Kép forrása: buzzfeednews.com)