A Boeing Max okozta válság miatt lemond a cég vezérigazgatója
A Boeing vezérigazgatója távozik egy széleskörű vezetői átszervezés részeként, amelyet a 737 Max válság sújtotta repülőgépgyártó óriásnál hajtanak végre.
A Boeing repülőgépipar óriás vezérigazgatója, Dave Calhoun 2024 végén távozik beosztásából, ami egy nagyszabású vezetői átszervezés része. A vállalatot nehézségek sora sújtja, köztük a 737 Max típusú repülőgépekkel kapcsolatos válság is. Larry Kellner, a vállalat igazgatótanácsának elnöke szintén lemond, és nem kívánja újra jelöltetni magát a Boeing éves közgyűlésén májusban. Utódjaként Steve Mollenkopf lép fel, aki 2020 óta a Boeing igazgatója, és ő vezeti majd a tanácsot az új vezérigazgató kiválasztásában. Stan Deal, a Boeing Commercial Airplanes elnöke és vezérigazgatója szintén azonnali hatállyal távozik a vállalattól, helyére Stephanie Pope lép, aki nemrégiben vált a Boeing operatív igazgatójává, miután korábban a Boeing Global Services vezetője volt.
Mi folyik a Boeing háza táján?
A távozások hátterében a légitársaságok és a szabályozó hatóságok növekvő követelései állnak, miután a Boeing repülőgépeivel kapcsolatban számos minőségi és gyártási hiba merült fel. A botrány csak fokozódott egy január 5-i baleset után, amikor egy új Boeing 737 Max 9 típusú repülőgép ajtópanelje mindössze néhány perc repülés után nemes egyszerűséggel kiszakadt a helyéről egy Alaska Airlines járaton.
Calhoun egy hétfői levélben úgy fogalmazott, “az Alaska Airlines Flight 1282-es járatának balesete vízválasztó pillanat volt a Boeing számára”. Hangsúlyozta, hogy “a vállalatnak alázattal és teljes átláthatósággal kell reagálnia a balesetre, és teljes mértékű elkötelezettséget kell tanúsítania a biztonság és minőség iránt a vállalat minden szintjén.”
Calhoun a CNBC-nek adott interjúban hétfőn azt mondta, a lemondás döntésének meghozatala teljes mértékben az övé volt.
A botrányokból adódó gyártási problémák az új repülőgépek szállításának késedelmét okozták, amely a vállalat legnagyobb ügyfeleit is felbosszantotta. Többek között az United Airlines, a Southwest Airlines és az American Airlines vezérigazgatója is nyilvánosan panaszkodott a késedelmek miatt. A Ryanair, a Boeing legnagyobb európai ügyfele, üdvözölte a vezetőségi változásokat.
A Boeing részvényei hétfőn, Calhoun bejelentése után, több mint 1%-kal emelkedtek, azonban az év eleje óta a részvények értéke 26%-kal csökkent.