A Bing tavaly 5 millió kriptovalutákhoz kapcsolódó reklámot tiltott be
A Microsoft Bing tavaly több, mint 5 millió kriptovalutával kapcsolatos reklámot blokkolt, mutatták ki a vállalat új statisztikái. Főként az altcoinos átverésekkel magyarázták a lépést.
A Bing minden évben kiadja az ún. “Ad Quality Year in Review”-ját (azaz a reklámminőségük évértékelőjét), és nem volt ez idén sem másként. A kriptovaluta reklámok ebben az értékelőben most kifejezetten fontos szerepet kaptak.
A kriptós átverések “fókuszpontot” képeznek a minőségvédelemben a Bing szerint
Az évértékelőben a Bing külön írt azokról a tevékenységeiről, melyek célja, hogy megakadályozzák az olyan reklámok használatát, amelyek semmibe veszik a cég szabályozásait és reklámpolitikáját. Meglepetés, meglepetés: itt természetesen “fő fókuszpontként” emelték ki a kriptovalutákat.
Bár a digitális reklámok rendkívül hatásosak és nyitottak, nem szabad elfelejtenünk, hogy ezeket könnyen rossz célokra is felhasználhatják. A félrevezető és káros reklámok könnyen vezethetnek rosszindulatú támadásokhoz és csalásokhoz, mellyel a felhasználókat károsítják meg.
— írták a vállalat közleményében.
Sok a csalás, tiltsunk be mindent
A Microsoft volt az első médiaóriás, aki 2018-ban betiltotta a kriptós reklámokat. Őket aztán nagyon hamar követte a Google, a Twitter és a Facebook is.
És bár ezek közül a Google és a Facebook már visszavonta bizonyos esetekben a tiltást, a Bing és a Twitter például továbbra is fenntartja ezeket.
Mindegyik médiaóriás hasonló érvekkel magyarázta döntését: a végső termékkel kapcsolatos átláthatatlanság miatt a kriptovaluta projektek nagymértékben tartalmaznak átveréseket. A vállalatok hírnevének meg természetesen egy-egy nagyobb botrány nem annyira esne jól – így inkább az összest betiltják.
És bár a Microsoft a Bingen tiltja a kriptós reklámokat, maga a vállalat kifejezett érdeklődést mutat a blokklánc projektek fejlesztésével kapcsolatban. A Bakkt kriptotőzsde támogatása mellett több blokklánc technológiára koncentráló projektben is benne vannak.
“A 2019-es év most lehetőséget biztosít arra, hogy még magasabb minőséget és biztonságot hozhassunk létre”, írták a reklámos évértékelő végén.
Ez egyszer talán azt is fogja jelenti, hogy nem 5 millió kriptós reklámot tiltanak ki a platformról.