A Bayern München a Bitpanda segítségével hódítja meg a kriptoszektort
A Bitpanda kriptokereskedési platform nemrégiben jelentette be, hogy partnerségre lépett a német Bayern München labdarúgóklubbal. A jó hírt egy meccs során tudatták a drukkerekkel, amely a csapat stadionjában, az Allianz Arénában került megrendezésre.
A Bitpanda az Olasz Rögbi Szövetséget, a Madrid Open tenisztornát és a Padel Tour világbajnokságot is szponzorálta már korábban.
A Bayern München futballklub sikeresen megerősítette a jelenlétét a kriptotérben azzal, hogy többéves partnerséget kötött az osztrák Bitpanda vállalattal. Az azonnali hatályú megállapodás értelmében a Bitpanda lesz a regnáló német bajnok új platina szintű partnere és hivatalos kriptokereskedési szponzora.
Az együttműködést hivatalosan a Bayern hazai pályáján, az Allianz Arénában jelentették be a TSG Hoffenheim elleni mérkőzésen január 12-én. A Bitpanda jelenléte a partnerség időtartama alatt minden hazai meccsen fellelhető lesz majd.
A Bitpanda uralni akarja Európát
A platform vezérigazgatója, Eric Demuth, nyilatkozatában kihangsúlyozta a közös értékek és a győztes mentalitás jelentőségét, amelyek egyesítik a futballóriásokat és a kriptoplatformot, megalapozva ezzel a hosszú távú és gyümölcsöző együttműködést.
„A Bayern Münchent és a Bitpandát a győzni akarás és az önmagukkal szembeni elvárások ösztönzik arra, hogy napról napra jobbak legyenek. Számunkra ezek a közös erények tökéletes alapot jelentenek egy hosszú távú közreműködéshez”, magyarázta Demuth.
A Bitpanda ezen lépése is hozzájárul a cég arra irányuló törekvéséhez, hogy megerősítse pozícióját az európai piacon. Tavaly októberben például Norvégiában szerzett kriptovaluta tőzsde működési engedélyt.
Jan-Christian Dreesen, a Bayern München vezérigazgatója, lelkesedését fejezte ki az együttműködéssel kapcsolatban: „Az FC Bayernhez hasonlóan a Bitpanda is piacvezető a maga ágazatán belül. Ebből kifolyólag a jövőben közösen szeretnénk elérni kitűzött céljainkat”. Hasonlóan vélekedett Andreas Jung, a Bayern marketingigazgatója is, aki a két márka közötti szinergiát emelte ki.
A kriptoszponzoráción kívül a közkedvelt focicsapat pénzügyi sikereket is ünnepel. A 2022-23-as pénzügyi évben a Bayern München rekordbevételt könyvelhetett el, összesen 854,2 millió eurót, emellett a profit is figyelemre méltó módon megugrott az előző évhez képest. Az adózás előtti eredménye nagyjából megháromszorozódott, 17,1 millió euróról 54,5 millió euróra emelkedett.