A Barca fanok odavannak az új tokenért – 2 óra alatt elkapkodták az összeset

Hétfőn kezdte meg két napos flash sale-jét az FC Barcelona futballklub, amely keretében az új Barca Fan Token (BAR) névre hallgató rajongói tokent kezdték el értékesíteni. A siker pedig azonnali volt: nem csak, hogy két nap se kellett a tokenek felvásárlásához, két óra alatt elfogyott az összes.

A sportcsapatok is pontosan tudják, hogy milyen irányba haladnak a trendek, így nem csoda, hogy a legtöbben már szintén be akarnak szállni a blokkláncok és kriptók világába. A rajongói tokenek, amelyek egyben biztosítják az újítást és a rajongói összetartozás növelését is, tökéletes sikerként működnek eddig – ahogy ezt most a Barca is be tudta bizonyítani.

A BAR token flash sale-je a Socios oldalán és a Chiliz rajongói tokenekkel foglalkozó oldalon zajlott, ezen a két platformot juthattak hozzá a rajongók a tokenekhez hétfő délután. Az árusítás során fix, 2 eurós áron lehetett megvásárolni egy darabot. Az érdeklődés azonnali és határozott volt: két óra leforgása alatt eladták az összes, azaz több mint 600 000 elérhető tokent. Szerdán a tőzsdéken már 6 eurós áron kereskedett a BAR.

A rajongókat is közelebb hozza a csapathoz a Barca tokenje

A token pedig nem csak a tőzsdei adok-veszekre jó, hanem biztosítja azt, hogy a tulajdonosok minél nagyobb beleszólást kaphassanak a Barca életébe, ezzel is növelve a rajongók élményét és elköteleződését a klub iránt. A tokennel rendelkezők ugyanis szavazásokon és közvéleménykutatásokon keresztül tudják érvényesíteni akaratukat és véleményüket. Ezért cserébe ráadásul még extra ajándékokat is ajánl a klub, hogy biztosan fenntartsa az érdeklődést. A csapat legnagyobb sztárjaival való találkozást és különböző hivatalos termékeket is nyerhetnek azok, akik ezekben részt vesznek.

A Barca fanok odavannak az új tokenért – 2 óra alatt elkapkodták az összeset

Az első szavazás pl. azzal lesz kapcsolatos, hogy milyen falfestmény kerüljön a csapat öltözőjének falára. A rajongói élmény így szinte szó szerint egészen az öltözőig is kitart a fanok számára.

A flash sale sikere egyértelműen mutatja, hogy mekkora potenciál van a rajongói tokenekben. A kérdés nem is az, hogy fognak-e más csapatok is csatlakozni az ötlethez ezt követően (ahogy tette már ezt pl. a PSG vagy az Atlético is korábban) – hanem inkább az, hogy mikor.