Hamarosan bitcoint kaphatsz lájkok helyett az új közösségi platformon
A Zebedee társalapítója, Andrew Neves állítja, hogy elképesztő közösségi élményben lehet részed és online hozzájárulásodért pénzt is kaphatsz egy új applikációnak hála.
A Zebedee bejelentette, hogy elindítja applikációjának egy újabb, forradalmi verzióját. Az alkalmazás használatával a felhasználók lehetőséget kapnak arra, hogy egy kis bitcoint keressenek. A play-to-earn cégnek nem ez az első forradalmi ötlete. Neki köszönhetően a Super Marióval, sudokuval és más e-sport játékkal lehet már bitcoint keresni, de a legújabb fejlesztéssel már a lájkokkal is pénzhez juthatnak a felhasználók.
A jelenleg alfa verzióban lévő program használatához a bátrabbak már feliratkozhatnak egy várólistára, hogy korai hozzáférést kapjanak az új ZBD alkalmazáshoz, amelyet a vállalat nyílt forráskódú szárnya, az NBD hozott létre. A működést a Nostr biztosítja, mely decentralizált protokollú alkalmazások készítését végzi és a regisztrált felhasználóinak száma több, már mint 2 millió. A hírnévhez és a várakozásokhoz minden bizonnyal az is hozzájárul, hogy Jack Dorsey, a Twitter társalapítója, nagy hangsúlyt fektetett a protokollra, mint a közösségi média jövőjének alapjára.
A felhasználók hamarosan az értelmetlen lájkok helyett „zap”-eket, azaz kis mennyiségű bitcoint küldhetnek. Ezen felül nem csak titkosított üzeneteket, de akár pénzt is adhatnak egymásnak, mikrotranzakciók formájában. A zapek lehetővé teszik, hogy a felhasználók teljesen új módon monetizálják a tartalmaikat, ezáltal egy jobb és kifizetődőbb közösségi élményt létrehozva.
A kriptoszerzésen kívül természetesen más előnyök is vannak. A decentralizált felületen a felhasználók jobban ellenőrizhetik az adataikat, mert azokat nem egy személytelen nagyvállalat ellenőrzi, mint a hagyományos közösségi alkalmazások esetében.
Ezzel a közösségi alkalmazással megszűnnek a hagyományos platformok közötti korlátok is. Így egy sokkal szabadabb és szélesebb közösségi élmény valósulhat meg, mert a felhasználók a barátokkal, a tartalomgyártókkal és a követőkkel platformokon átívelően tarthatják a kapcsolatot.