Érkezhet az autórajongók NFT-je – főszerepben a Mercedes-Benz
„Maschine” néven hív életre generatív művészeti kollekciót a Mercedes-Benz. A műalkotások egy holland művész, Harm van den Dorpel keze munkáját dicsérik, aki a koncepicóautók dizájnjából merített inspirációt.
A Fingerprints DAO digitális művészeti szervezet a holland Harm van den Dorpellel és a német Mercedes-Benz autógyártóval együttműködve egy generatív művészeten alapuló non-fungible token (NFT) kollekció kibocsátását tervezi. A „Maschine”-nak nevezett gyűjtemény a Mercedes-Benz NXT nevű Web3 szegmensének támogatásával jött létre. A cél, hogy a márka a digitális térben is megjelenjen.
A kollekció 1000 egyedi, Ethereum-alapú tokent tartalmaz. Ezek központi témája a sebesség és az érzékelés, miközben a művek maguk – az előzetes weboldal alapján – az autókerék mozgását imitálják. Az értékesítés egy holland aukció keretén belül kezdődik június 7-én.
A hivatalos Twitter-bejegyzések alapján a Mercedes-Benz NXT terve, hogy három alapvető kollekciót bocsásson ki. Ezek mindegyikét a 0xNFT kreatív stúdió fejleszti, és szintén ők koordinálják a mögöttes folyamatokat.
Van den Dorpel a CoinDesknek elmondta, hogy a Mercedes-Benz a generatív művészeti projektjeiben az innovációra és az esztétikára helyezi a hangsúlyt.
„Megtisztelő, hogy felkértek erre a feladatra, és bizalmat szavaztak nekem ebben a valódi generatív, kísérleti műalkotásban.”
– mondta van den Dorpel. „A blokklánc által nyújtott technikai lehetőségek segítenek konszolidálni a digitális művészet minden változatának képlékeny jellegét. Ezek a tulajdonjog, a származás bizonyítása és a megőrzés területét is [átformálják]” – tette hozzá.
Digitális Mercedesek
Luiz Ramalho, a Fingerprints DAO alapítója kifejtette, hogy a Mercedes-Benz NXT áthidalja a távolságot a feltörekvő digitális művészet és a hagyományos művészeti világ között: „Azok az átlagemberek, akik nincsenek tudatában a Web3-térben zajló fejlesztéseknek, sokkal inkább felkapják a fejüket egy ilyen együttműködés hallatán… megmutathatjuk nekik, hogy az itt készülő műalkotások is rendelkeznek tartalommal, és hogy olyan alkotásokról van szó, amelyeket nem lehetne létrehozni ezen új technológiák nélkül” – mondta Ramalho.
A Mercedes-Benz múlt héten mutatta be az NXT projektjét a „Web3-közösségben épített dedikált jelenlétük melletti hosszú távú elköteleződés jeleként”. Weboldaluk szerint az új csapat célja, hogy a járműveik és emléktárgyaik digitális formában is gyűjthetők legyenek, amely a Mercedes-Benz összes márkáját és termékportfólióját érintené.
Nem ez az első alkalom, hogy egy jól ismert világmárka belép az NFT-k világába. Ahogy arról korábban a BitcoinBázison is beszámoltunk, a Nike digitális cipőkkel, a Coca-Cola pedig személyre szabott palackjaival próbálja a digitális térbe is átcsalogatni a vásárlóit. Ami az autóipart illeti, korábban az Alfa Romeo is kísérletezett már NFT-kkel.