A Ferrari és a Porsche mentheti meg a belső égésű motorokat az EU mészárszékétől

Számos autógyártó a benzines és dízel járművekről áttér az elektromosra, a Porsche és a Ferrari viszont új ötlettel állt elő. A belső égésű motorok megőrzése érdekében az ún. eFuels fejlesztésére összpontosít. Ez a döntés azt követően született, hogy az Európai Bizottság a múlt héten az új belső égésű motoros járművek 2035-ös betiltása mellett döntött.

„A Porsche és a Ferrari nemzeti ikonok státusza elég volt ahhoz, hogy kormányaik a múlt héten, néhány nappal a tervezett szavazás előtt megtámadják az uniós tervet” – írta a Bloomberg.

Volker Wissing német közlekedési miniszter közölte az Európai Bizottsággal, hogy a tiltást nem támogatja, hacsak nincs terv a 2035 utáni alternatív üzemanyagokra. Olaszország is azzal fenyegetőzött, hogy harcolni fog a reformok ellen.

Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke vasárnap találkozott Olaf Scholz német kancellárral, akivel megbeszélést folytattak egy olyan megállapodásról, amely valószínűleg az alternatív üzemanyagokat is magában foglalná.

Németországban és Olaszországban találhatók a világ vezető autó és sportautó-gyártói. A benzinmotorok betiltására irányuló brüsszeli tervvel szemben egyre nagyobb az ellenállás. Ez azért van, mert épeszű ember nem vásárolna egy teljesen elektromos Porsche 911-est.

Az alternatív üzemanyag, főként a sportautó-márkák számára, a belső égésű motorok megőrzésének klímasemleges módja lenne.

Miközben a legtöbb autógyártó tízmilliárd eurókat öl az elektromos autókra való átállásra, a Porsche egy e-fuel üzembe fektetett be Chilében, részben azért, mert a gyártó nem tervezi, hogy a 911-es sportkocsiját konnektorral gyártja. A Porsche szóvivője szerint a belső égésű motorral hajtott járművek klímasemleges üzemeltetése is hozzájárulhat a közlekedési ágazat szén-dioxid-mentesítésének felgyorsításához. Hozzátette, hogy a meglévő járműállományt is be kell vonni a CO2-kibocsátás gyorsabb csökkentésére irányuló törekvésbe. A Ferrari elmondta, hogy alternatív üzemanyagokat keres, hogy továbbra is olyan belső égésű motorral hajtott autókat gyárthasson, amelyek megőrzik örökségét.

Az e-üzemanyagok támogatói szerint a tudósok a vízből leválasztott szén-dioxidot és hidrogént kombinálják egy megújuló energiával működő folyamat során, így egy szintetikus szénhidrogén üzemanyagot hoznak létre. Amikor egy belsőégésű motorban elégetik, az e-fuels szén-dioxidot termel. Mivel azonban korábban megkötött CO2-ból állították elő, állításuk szerint klímasemleges.

A Mercedes-AMG főnöke szerint a V-8-as motorra „a következő tíz évben” is igény lesz. A Forma-1-es főnök: „Soha nem fogunk elektromosra váltani”, míg a Ducati szerint „az akkumulátor-technológia még nem áll készen”.

Egyértelmű, hogy az alternatív üzemanyagok sportkocsikba való használata megőrzi a belsőégésű motort, de a hagyományos üzemanyagok olyan drágává tehetik a gépkocsik fenntartását és üzemeltetését, hogy azt csak a gazdagok engedhetik majd meg maguknak.