Oroszország megtiltja a bankoknak a külföldi üzenetküldő alkalmazások használatát

Az oroszországi pénzintézetek nem kommunikálhatnak majd az ügyfeleikkel külföldi székhelyű üzenetküldőkön keresztül – derült ki a helyi média egyik jelentéséből.

A hamarosan életbe lépő törvény szerint Oroszország bankjai nem léphetnek kapcsolatba az ügyfeleikkel számos népszerű üzenetküldő appon, így például a Telegramon és a WhatsApp-on keresztül. Az Állami Duma által elfogadott jogszabály többek között azt is megtiltja a bankoknak, hogy személyes adatok és fizetési bizonylatok küldésére használják ezeket az üzenetküldőket.

Az érintett alkalmazások listáját még nem tette közzé a Roszkomnadzor, a kommunikáció és a tömegmédia felügyeletével foglalkozó szövetségi szolgálat, de feltehetően a Telegram, a WhatsApp, és a Viber is az érintett appok között lesz – írja a Kommerszant nevű gazdasági napilap.

A korlátozás egyébként nemcsak a bankokat, hanem az összes pénzügyi szervezetet érinti, beleértve a brókercégeket, az értékpapírpiacon működő vállalatokat, az alapkezelő cégeket, a befektetési alapokat, a magánnyugdíjpénztárakat és a letétkezelőket is – olvasható a cikkben.

A legtöbb cég csak ritkán használja az érintett üzenetküldőket

Anatolij Akszakov, a parlament pénzpiaci bizottságának vezetője szerint ebben az esetben nem az orosz központi bankot, hanem a Digitális Fejlesztési, Kommunikációs és Tömegmédiaügyi Minisztériumot bízzák meg a tilalom felügyeletével. Akszakov a Kommerszantnak elmondta:

„A hitelintézetek természetesen nagyon óvatosak, ha a törvény betartásáról van szó, és nem valószínű, hogy megszegnék azt. Ezért nyilvánvalóan lépéseket tesznek majd annak érdekében, hogy ne kerüljenek a szankciók alá.”

A lapnak egyébként több vállalat is nyilatkozott, amelyek megjegyezték, hogy az érintett üzenetküldőket ritkán használják az ügyfelekkel való kommunikációra. Ez különösen igaz a nagyobb bankokra, ezek ugyanis saját alkalmazásokat fejlesztettek ki az ügyfelekkel történő chatelésre. Emellett olyan vállalatok is vannak, amelyek harmadik féltől származó megoldásokat használnak erre a célra – magyarázta Tatyana Evdokimova befektetési tanácsadó.

„Tudjuk, mit jelent a személyes adatok védelme, és már régóta megfelelünk bizonyos követelményeknek.” – hangsúlyozta.