A Subway elfogadja a bitcoint a Lightning Networkön keresztül

A világ legnagyobb franchise étkezdéje, a Subway a Lightning Network fizetési megoldást teszteli.

Az éttermek száma alapján a világ legnagyobb franchise vállalkozása a Subway Németország fővárosában, Berlinben három éttermében is kipróbálja a bitcoinnal való fizetést. A Subway először csaknem 8 évvel ezelőtt kísérletezett a bitcoinnal az oroszországi Moszkvában.

Az elmúlt hónapokban Daniel Hinze, a berlini Subway franchise tulajdonosa több mint 120 bitcoin tranzakciót regisztrált. A Cointelegraphnak adott interjújában Hinze kifejtette, hogy „segíteni szeretném, hogy a bitcoin pénzzé váljon”.

„Öt évvel ezelőtt kezdtem el foglalkozni a kriptovalutákkal; az elmúlt két évben pedig nagyon intenzíven foglalkoztam a bitcoin témájával. Ezt szem előtt tartva döntöttem úgy, hogy [a Bitcoin] egy jobb pénzrendszer lehet”.

A bitcoin Európában még mindig nem igazán népszerű, mint fizetőeszköz. Hiába léteznek már olyan megoldások, mint a Lightning Network is, az emberek inkább HODLEREK. Hinze azzal ösztönözte a bitcoin fizetést, hogy 10%-os kedvezményt ajánlott fel bizonyos szendvicsek esetében, ha az ügyfél BTC-vel fizet.

A kampány indításaként Hinze egy hétig 50%-os kedvezményt kínált minden bitcoinnal történő vásárlásra.

„A hét folyamán természetesen rendkívül nagy volt a kereslet. Három éttermünket gyakran keresték fel olyan emberek, akik szívesen fizettek bitcoinnal”.

A német nyelvű közösségi médiát a Subway-vásárlások fellendítették, mivel a #usingBitcoin hashtag vette át a hatalmat. Hinze a Lipa svájci székhelyű kriptovállalattal lépett partnerségre, hogy lehetővé tegye a könnyen használható fizetési megoldást.

Bastien Feder, a Lipa vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy küldetésük az, hogy a bitcoint népszerű fizetőeszközzé tegyék. A Lipa olyan kereskedői eszközökkel szerelte fel a Subway-eket, amelyekkel az ügyfelek beolvashatnak egy Lightning QR-kódot, mely gyors, súrlódásmentes és olcsó fizetést tesz lehetővé.

A Lipa a kereskedőknek 1%-ot számít fel a szolgáltatásért, szemben a Visa vagy Mastercard fizetési szolgáltatókkal, amelyek a dupláját vagy még többet kérnek érte. Feder kifejtette:

„A kereskedői szerződéstől függően 2,5% és 4% között van. Ha üzleti kártyáról van szó, akkor 0,5%-ot adnak hozzá. Ha pedig külföldi üzleti hitelkártyáról van szó, akkor akár 7%-ot is fizethetsz, és ezt csak a hónap végén tudod meg”.

A Lightningon keresztüli fizetés nagyban különbözik attól, amit a Subway 2014-ben tapasztalt. Az étterem már akkor kipróbálta a bitcoin fizetést, a gond csak az volt, hogy a vásárlóknak percekig kellett várakozniuk.