Teslából kriptopénz bányászgép – a model S alternatív felhasználási módja

Teslából kriptopénz bányászgépet rakott össze az egyik tulajdonos a csomagtartóban. Ezzel akár még a havi lízingdíj is csökkenthető az autón. 

Energiaigényes kriptopénz bányászat

Tény, hogy a kriptopénz bányászat jelentős energia felhasználással jár. A blokkláncon a tranzakciók ellenőrzéséhez közel annyi energia felhasználása szükséges, mint amennyit egy családi ház fogyaszt egy egész hét során. Miután azonban a bitcoin és a többi altcoin árfolyama mindenkori csúcsokon van, egyre többen szeretnének belefogni a kriptopénz bányászatba.

A bitcoin bányászat ma már leginkább speciálisan erre a célra kifejlesztett chipekkel, az ASIC-okkal éri meg igazán. De sok más kriptopénz bányászatát még hagyományos hardverekkel, videokártyákkal is jövedelmezően meg lehet oldani. Az energiaigényes bányászathoz sokan próbálnak alternatív energiaforrást találni, hogy csökkenteni próbálják a költségeiket. A legtöbb bányászfarm Kínában van, ahol az vízenenergia vagy szén révén jutnak olcsó elektromos áramhoz a bányászok. Európában pedig a szélerőműveken alapuló bányászgépeket fejlesztik a hardvergyártó cégek.

Az alternatív energiára tehát a kriptopénz bányászatban is van igény. Ha nincs szél vagy vízerőmű, van aki úgy gondolja a Teslát is bevethetni.

Teslából kriptopénz bányászgép

Az ötlet a Tesla tulajdonosok nemzetközi Facebook csoportjában merült fel, amikor az egyik tag bedobta, hogy Tesla által tárolt és felhasznált energiát másra is lehet fordítani. Sokan azt tanácsolták, hogy a Tesla önvezető funkcióját futattó fedélzeti számítógép kriptopénzt bányászhatna amikor épp nem az utakon van az autó. Fontos hozzátenni, hogy a rendszer módosítása több fontos biztonsági szolgáltatást is kiiktat az autóban, ezért csak saját felelősségre – és a garanciavesztés tudatában – érdemes nekiállni buherálni.

Bányássz Teslával

Egy vállalkozó kedvű S modell tulajdonos neki is állt az ötlet megvalósításának és a Teslából kriptopénz bányászgépet alakított át. Az autó gyorstöltő hálózatát kihasználva videokártyák segítségével összerakott egy gépet a csomagtartóban, melyet rákötött a fedélzeti számítógépre. A 2,8 kW elektromos áramot a rendszer működtetéséhez az S modell akkumulátorából nyeri. Akár ingyenes áramhoz is juthat így a tulajdonos, ha az ingyenes töltőpontokon tölti fel az autót.

Mindenképpen vannak előnyei és hátrányai is a Teslából kriptopénz bányászgéppé alakított rendszernek. Sokak szerint nem túl etikus az elektromos autók töltésére kitalált hálózatból nyert energiát másra fordítani. Emellett gyakorlati problémák is jelenkezhetnek: akár túl is melegedett az autó a nem megfelelő beállítások miatt. Ráadásul nem túl hatékony a rendszer, az autóból készített bányászgép másfél nap alatt annyi energiát használ, mint amennyit egy hét vezetés alatt fogyasztana a Tesla. Mindemellett a tulajdonos számításai szerint, annyi kriptopénzt lehet bányászni egy hónap alatt vele, amiből megtérül a lízingdíj. Ezért ha környezetterhelési szempontból nem is, költséghatékonysági oldalról nézve akár érdekes megoldás lehet a Teslából készített kriptopénz bányászgép.