Olcsóbb benzines autót tankolni, mint elektromosat tölteni?
Az egekbe szökő energiaárak miatt a britek hamarosan magasabb költségekkel szembesülhetnek elektromos járműveik otthoni töltésekor, mint a benzinüzemű autók tankolásakor – írta a The Washington Times.
A magas villamosenergia-árak, amelyek alááshatják az elektromos járművek elterjedésének növekedését az Egyesült Királyságban és világszerte, figyelmeztető példaként szolgálhatnak arra, hogy milyen jövő várhat Európa többi országára is. Az EU egyre erőszakosabban akarja betiltani a belső égésű motorral rendelkező autókat, miközben egyre nagyobb probléma az elektromos járművek töltése az energiahiány, illetve a brutális áramárak miatt.
A The Washington Timesnak Kenny Stein, az Institute for Energy Research politikai igazgatója azt nyilatkozta, hogy akik az elektromos járműveket erőltetik és azzal érvelnek mellette, hogy olcsóbb azokat fenntartani, nagyot tévednek.
A múlt héten az Ofgem brit energiaszabályozó hatóság közölte, hogy a háztartási energiaszámlák elérhetik az évi 4113 dollárt (3549 font), ami 80 százalékos emelést jelent a fogyasztók áringadozásoktól való megóvást célzó energiaárplafonhoz képest, és azt állította, hogy további milliókat taszít az energiaszegénységbe a szigetországban.
Az Ofgem vezérigazgatója, Jonathan Brearley arra is figyelmeztetett, hogy jövő év januárjában újabb emelés következik, ami a legújabb előrejelzések szerint jóval tovább, 6952 dollár (6000 font) fölé emelné a háztartások energiaszámláit. Ez majdnem a duplája lenne a legutóbbi emelésnek.
Az árplafon jelenleg évi 2285 dollár (1 971 font), az átlagos háztartások átlagos fogyasztása alapján, ami már 54%-os emelkedést jelent a 2021 októbere és 2022 márciusa között érvényben lévő évi 1480 dollárhoz (1 277 font) képest.
Sok brit háztartás már most is küzd a számlák kifizetésével, ráadásul egyre több adósságot halmoznak fel. A kormány ugyan segít, de a magasabb számlákhoz több segítségre lenne szükség.