Toyota vezér: az elektromos autók túl vannak hájpolva
A Toyota vezetője szerint az elektromos járművek túl vannak hájpolva. Akio Toyoda szerint a teljes átállás az elektromos autókra több százmilliárd dollárba kerülhet, és azok megfizethetetlenné válhatnak az átlagemberek számára.
A Toyota vezetője kritizálta a szerinte már brutálisan túlhájpolt elektromos gépkocsikat, mondván, hogy a döntéshozók nem veszik figyelembe az áramtermelés által kibocsátott szén-dioxidot és az elektromos járművekre való átállás brutális költségeit.
Akio Toyoda, a Toyota elnöke szerint Japánban nyáron elfogyna az áram, ha minden autó elektromos meghajtású lenne. Szerinte a teljes egészében elektromos járművekből álló flotta fenntartásához szükséges infrastruktúra 14 és 37 billió jen közötti összegbe kerülne Japánnak, ami nagyjából 135 és 358 milliárd dollárnak felel meg.
„Amikor a politikusok azt mondják, hogy „szabaduljunk meg minden benzines autótól”, vajon megértik ezt?”– mondta Toyoda csütörtökön a Japán Autógyártók Szövetségének elnökeként tartott év végi sajtótájékoztatón.
Úgy fogalmazott, ha Japán túlságosan elhamarkodottan tiltja be a belső égésű motorral rendelkező autókat, „az autóipar jelenlegi üzleti modellje össze fog omlani”, ami munkahelyek millióinak elvesztését okozza.
Az elektromos autók mellett kardoskodók azt mondják, hogy éjszaka is lehet őket tölteni, amikor alacsony az áramigény, és idővel más zöld technológiákkal, például a napenergiával is lehet majd őket működtetni.
Helyi hírek szerint december elején a japán kormány azt fontolgatta, hogy 2035-től betiltja az új belső égésű autók értékesítését, miközben továbbra is engedélyezné a hibrid autókat.
A bejelentés azonban nem történt meg az iparági ellenállás közepette. A Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium tisztviselői azt mondták, hogy még nem hoztak döntést a benzines autók jövőjéről.
Az átlagember számára elérhetetlen lehet az elektromos autó
Toyoda szerint egy olyan országban, mint Japán, amely az elektromos energia nagy részét szén és földgáz elégetésével nyeri, az elektromos autók nem segítik a környezetet. „Minél több elektromos autót gyártunk, annál rosszabb lesz a szén-dioxid kibocsátás.”
Az autógyár feje azt is hozzátette, hogy attól tart, hogy az elhibázott szabályozás miatt az átlagemberek számára elérhetetlenné válnak az új autók.
Hasonló véleményen van egyébként az európai Stellantis (Fiat-Peugeot) csoport feje is, aki szerint ha az Európai Unió betiltja a hagyományos gépkocsikat az autóipar egyszerűen összeomlik. Ő még azt is kiemelte, hogy nincs is elég nyersanyag az elektromos autókhoz, de ez szerinte az európai döntéshozókat abszolút nem érdekli.