NFT-vel kedveskedik a Hyundai az autótulajdonosoknak

Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai lesz az első a maga nemében, amely közösségi NFT-ket dob a piacra.

A Hyundai Motor Company lesz az első autógyártó, amelyik felugrik a közösségi, nem-helyettesíthető tokenek (NFT) vonatára. A vállalat a Meta Kongz NFT márkával együttműködve 30 limitált NFT-t fog piacra dobni.

A dél-koreai autóóriás kiadott egy filmet, amely a Metamobilitás univerzuma nevet kapta. Ez utóbbi a vállalat NFT törekvéseire reflektál, amelyeket először az év elején mutattak be.

A filmben a Meta Kongz gorilla karakter a Földről a Holdra jut, azt ábrázolva, hogy a mobilitási lehetőségek hogyan léphetnek át téren és időn. A filmben egy hullócsillag alakú NFT-t is bemutatnak, amelyet most májusban indítanak útjára.

A film előtt tisztelegve a Hyundai Motors 30 darab limitált, nem-helyettesíthető tokent bocsát ki. Ezzel (jelen pillanatban) az egyetlen autógyártó lett, amely belépett a közösségi alapú NFT piacra:

„A Hyundai NFT univerzum teljesen új módon bővíti a Hyundai márka élményét, különösen az MZ generációval, tovább erősítve az innováció iránti elkötelezettségünket mind a valós világban, mind a metaverzumon belül. Rendkívül izgatottak vagyunk, hogy a Metamobilitást saját NFT-ink révén vezethetjük be, és ezt az utat a Meta Kong-al kezdhetjük el” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai globális marketingvezetője.

Népszerű autómárkák már bocsátottak ki NFT-ket, ezeket azonban eddig csak luxusautó tulajdonosok vásárolhatták meg.

Ezzel szemben a Hyundai Motor Company az első, amely közösségi alapú NFT-ket tervez, amelyek lehetővé teszik a tulajdonosok számára, hogy csatlakozzanak a cég által létrehozott metaverzumhoz.

A Ferrari és a McLaren is a térbe lépett

Ha már a neves autógyártókról beszélünk, amelyek megmártóztak az NFT univerzumban, érdemes megemlíteni a Ferrarit és a McLarent. Az olasz márka 2021 végén többéves partnerséget kötött a svájci technológiai céggel – Velas Network AG -, hogy NFT-ket bocsásson a rajongói rendelkezésére.

Farhad Shagulyamov – a Velas vezérigazgatója – a Ferrarit „a kiválóság ikonjaként” jellemezte, és úgy vélekedett, hogy együttműködésük természetes lépés. A Scuderia Ferrari versenyrészlege a Forma-1 legsikeresebb csapata, és az NFT-k várhatóan hatalmas lelkesedést váltanak ki a rajongók körében.

A McLaren Racing is csatlakozott az őrülethez azzal, hogy a Tezos blokkláncon digitális műtárgygyűjteményt indított. Az első NFT dropon az MCL35M 2021-es Forma-1-es versenyautó különböző alkatrészei szerepeltek, amelyeket a gyűjtők megvásárolhattak.