Részesedést vásárolt a Binance a Forbes magazinban
A Binance, a világ egyik legnagyobb kriptotőzsdéje 200 millió dolláros részesedést szerezhet a Forbesban. A Forbes szerint az ügylet segít majd abban, hogy vezető szerepet töltsön be a digitális eszközökről, például a Bitcoinról szóló információk szolgáltatásában.
A befektetés híre azonban rögtön kérdéseket vetett fel az iparági szakértők körében az esetleges összeférhetetlenséggel kapcsolatban.
A befektetést bejelentő nyilatkozatában a Binance alapítója, Changpeng „CZ” Zhao azt mondta, hogy a „médiában kulcsfontosságú elemet lát a kriptopiac és a feltörekvő blokklánc technológiák széles körű fogyasztói megértésének és oktatásának” kialakításában. A kínai-kanadai milliárdos, akinek nettó vagyonát közel 100 milliárd dollárra becsülik, később a Twitteren pontosított. Mondván, hogy a befektetéssel csak a Forbes technológiai fejlesztését segítenék, és a Forbes szerkesztői függetlenségét „szent és sérthetetlen”-nek nevezte.
CZ korábban úgy nyilatkozott, hogy cége más hagyományos vállalatokba történő befektetéseket is fontolgatja. Ezzel a fő célja, hogy a blokklánc rendszerek elterjedését segítse elő. A Forbes szerint a Binance a magazinnak technológiai tanácsadást is nyújtana, segítve az üzleti kiadvány „márkájának maximalizálásában.”
A Forbes szerint nem lesz baj az újságírási integritással
A magazin vezetősége szerint ez az új üzlet nem változtatja meg a lefedettségi területeit. Viszont remélhetőleg lehetővé teszi, hogy a meglévő digitális eszközökkel foglalkozó csapata továbbnövekedjen, és új területek felé is nyisson.
„A Forbes már több mint egy évszázada szigorúan független. Működése teljesen független a tulajdonosi hátterünktől, és ez nem változik most sem,” nyilatkozta Bill Hankes, a cég szóvivője . „Megbízható újságírásunk integritása a legfontosabb márkaértékünk”.
Az üzlet a kriptoipar egyik kulcsfontosságú pillanatában jön létre. Ugyanis a kriptovaluták, mint a Bitcoin értéke az egekbe szökött, miközben a vállalatok sportstadionok szponzorálására, reklámozásra és kormányzati lobbizásra költenek. Ezzel a céljuk, hogy növeljék befolyásukat és alakítsák a várható szabályozásokat.
“Sok kriptovállalat új területeken, többek között a médiában is terjeszkedik, hogy növelje hatókörét” – mondta Henri Arslanian, a PwC partnere, aki gyakran ad tanácsokat kriptovállalatoknak is. Hozzátette, még ha mindkét fél függetlenséget is ígér, a Binance és egy nagy amerikai médiamárka közötti kapcsolat akkor is kérdéseket vet fel.
„Az, hogy a Binance megveszi a Forbes egy részét, olyan, mintha a McDonald’s megvenné a Yelp egy részét, vagy a Marriott megvenné a TripAdvisor egy részét” – írta a Twitteren. „Bár lehet, hogy nincs közvetlen összeférhetetlenség, szerintem a kétes megítélés megmarad.” – mondta később egy nyilatkozatban.
A Forbes is megküzd a digitális átállással
Az 1917-ben alapított Forbes évtizedekig családi tulajdonban volt, és a magazin főként az üzleti világ titánjairól írt. De mint a médiaiparban sokaknak, a Forsbesnak is a nyomtatott sajtóról a digitálisra való átállás is rögös út volt.
2013-ban a Forbes család eladásra kínálta az üzletrészét, és ekkor a hongkongi Integrated Whale Media többségi részesedést szerzett a vállalatban. Tavaly augusztusban a Forbes már azt közölte, hogy a new york-i tőzsdére lépne a Magnum Opus céggel való egyesülés révén, amelyet a tőzsdére készülő vállalatok felvásárlására hoztak létre.
A cégek közölték, hogy az üzletet, amely a Forbes értékét nagyjából 630 millió dollárra becsülte, várhatóan heteken belül véglegesítik. Ennek azonban feltétele, hogy 400 millió dolláros befektetéssel más partnerek is csatlakozzanak az üzlethez. Ennek az összegnek a felét adja most a Binance.
„A Binance kriptovállalat Forbes vállalatba történő befektetésével mostantól a világ vezető kriptotőzsdéjének és a világ egyik legsikeresebb blokklánc-innovátorának tapasztalata, hálózata és erőforrásai állnak rendelkezésünkre. A Forbes, amely már most is az egyik legfontosabb hiteles forrás a digitális eszközök feltörekvő világa iránt érdeklődők számára, az ő segítségükkel válhat a terület valódi vezetőjévé,” nyilatkozta Mike Federle, a Forbes vezérigazgatója.
A Forbes ma világszerte több mint 150 milliós olvasóközönséget ér el 45 engedélyezett helyi kiadással, amelyek 76 országot fednek le. Online tartalmait azonban külsős írók kis serege is szerkeszti, egy olyan modellben, amely időnként kérdéseket vetett fel a márka megbízhatóságával kapcsolatban. Ezen a héten például az egyik korábbi munkatársukat, Heather Morgant azzal vádolták meg, hogy részt vett egy olyan tervben, amelynek célja több millió dollár tisztára mosása volt, amelyet 2016-ban egy Bitcoin tőzsde feltörése során loptak el. A Forbes szerint a munkakapcsolatuk tavaly véget ért, így nincs semmi közük az ügyhöz.