Hírek az NFT és a Metaverzum világából: mivel készülnek az óriások?
A Letsmint crowdfundig (CR), azaz közösségi finanszírozást biztosít az NFT-művészek számára, a Carrefour belép a The Sandbox Ethereum alapú Metaverzum játéktérbe, a történelmi videójátékok veteránja, az Atari pedig fejest ugrik az NFT-k világába. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a Pinterest frissítésének köszönhetően hamarosan kiterjesztett valóság bútoraik között flangálhatunk, a Meta pedig készen áll az új, 3D-s avatárok bevezetésére. Nem semmi évnek vágunk elébe!
NFT-k, NFT-k mindenhol…
A Letsmint crowdfunding lehetőségének köszönhetően az NFT-művészek most aztán tényleg teljes erejükkel alkotásaikra koncentrálhatnak. A platform ugyanis egy olyan szolgáltatáscsomagot kínál a művészeknek, melyen keresztül az alkotások pénzügyi, technikai és marketing részét is gyerekjáték lesz kezelni.
Mindeközben a Carrefour francia kereskedelmi óriás a Metaverzumban képzeli el jövőjét, melyről a vállalat vezérigazgatója, Alexandre Bompard Twitteren számolt be a nagyközönségnek:
„A Carrefour első lépései a Metaverzumban! Modellünk középpontjában az innováció áll. Hamarosan jövünk a részletekkel!” – írta.
Az óriás egyébként már korábban is támaszkodott a blokklánc technológiára a baromfi, citrusfélék, tej és más termékek nyomon követése érdekében. Most pedig elmondása szerint a The Sandbox Metaverzumában egy 30 szupermarketnek megfelelő terület büszke tulajdonosa.
Az Atiri amerikai videojáték- és hardvergyártó vállalat egy blokkláncon hitelesített digitális műalkotással ünnepli 50. évfordulóját. A „GFT”-re keresztelt NFT-gyűjteményt az iparág egyik legaktívabb cégével, a Republic Realm közreműködésével készítették, a kollekció pedig már elérhető az OpenSea NFT piacterén is.
Virtuális lakberendezés, 3D-s avatárok
A Pinterest egy virtuális lakberendezési élménnyel rukkolt elő, mely során a kiterjesztett valóságnak köszönhetően, a felhasználók okostelefonjaik kameráját használva, virtuálisan elhelyezhetik otthonaikban a megvásárolni kívánt termékeket.
A Meta 3D-s avatárokkal érkezik a Facebookra és a Messengerre, melyek első alkalommal megjelennek majd az Instagram sztorik és üzenetek között is.
„A mai naptól kezdve az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban élő felhasználók virtuális önmagukként jelenhetnek meg matricákon, bejegyzéseken, Facebook profilképeken és egyebeken keresztül” – áll a közleményben.
A Meta mindemellett az NFL amerikai profi futball ligával is együttműködik, így a rajongóknak lehetőségük nyílik arra, hogy avatárjukat a Cincinnati Bengals, a Los Angeles Rams csapatának, vagy éppen a Super Bowl LVI mezébe öltöztessék.