Milyen kapcsolat lehet az Ethereum bányászat és a Tesla Model 3 között?

A Tesla autói számos olyan technológiát bemutattak, amit sokan újításként értékelnek, azonban az Ethereum bányászatról valószínűleg nem sokaknak ugrik be egy 30 milliós luxus elektromos autó képe. Siraj Raval, egy adatfeldolgozásra specializálódott, Twitteren is népszerű IT guru azonban a „szükség van-e erre” kérdést átugorva, egy egyedi mining riget szerelt a Teslája csomagtartójába. A rig 5 darab GPU-ból áll és kizárólag menet közben bányászik, az autó akkumulátorából nyert energiával.

Tehát fontos kiemelni, hogy a Tesla Model 3-nak azon kívül, hogy az Ethereum rig a csomagtartóban van, nincs sok köze a dologhoz, a Tesla fedélzeti számítógépe semmilyen módon nem vesz részt a bányászatban. Az autó kizárólag az energiaforrás szerepét látja el. Raval saját elmondása szerint a 2021-es évben havonta átlag 400 és 800 dollár között keresett a bányászattal, de ez a profit feltehetően jelentősen nagyobb is lehetett volna, ha profi ASIC rigeket használ sima GPU-k helyett.

Inkább mutatvány, mint valós profitorientált beruházás

Az így kialakított gyors helyváltoztatásra képes multifunkciós mobil Ethereum Tesla mining rig extra energiafogyasztásáról azonban nincs információ, így nem lehet tudni, hogy a már említett bevételhez mekkora tényleges profit társul. Valószínűleg a kriptovaluta árrobbanás miatt Raval még úgy is pénzt keresett a mutatványon, hogy az elektromos autók gyorstöltőről és nagyfeszültségű hálózatról történő töltése többszöröse a konnektorból érkező elektromos áram árának. Azonban az egész természetesen csak egy mutatvány, Raval sokkal jobban járt volna, ha egyszerűen a legolcsóbb elérhető otthoni vezetékes áramforrást használja a bányászathoz.

Mindenesetre hozzá kell tenni, hogy a fentiek csak az utóbbi évekre vonatkoztak. Raval még régebben alakította át a Tesláját, amikor az elektromos autók töltése egy darabig még ingyenes volt bizonyos helyszíneken, így egy ideig teljesen ingyen bányászhatott, igaz, lényegesen alacsonyabb árfolyam mellett.

Aki követné a példáját az azért jobb ha tud róla, hogy Ravalnak több olyan változtatást is végre kellett hajtania az autó elektromos rendszerén ami miatt elvesztette a 10 éves gyári garanciát, valamint, hogy egybehangzó vélemények szerint a bányászat minden bizonnyal a normálisnál jóval gyorsabban elhasználja az autó akkumulátorát. Ez egyben az egész autó legdrágább része is. Egy Teslában az akkumulátor elöregedése után teljes cserére van szükség, ami akár 7 millió forintba is kerülhet. Elon Musk mindenesetre biztosan hihetetlenül innovatívnak és korszakalkotónak találná az ötletet.