Indulhat a Disney metaverzum: „virtuális világ szimulátor” szabadalmat kapott
A Disney, multinacionális szórakoztatóipari óriáscég 2021. decemberének utolsó hetében kapta meg a „virtuális világ szimulátor” szabadalmi engedélyét. A Disney olyan szabadalmat hagyatott jóvá, amely személyre szabott interaktív attrakciókat hozna létre a vidámparkok látogatói számára. A technológia megkönnyítené az eszközök nélküli kiterjesztett valóság (AR) attrakció létrehozását a Disney vidámparkokban. A technológia úgy működne, hogy a Disney a mobiltelefonjuk segítségével követné a látogatókat, és személyre szabott 3D-s effekteket generálna és vetítene a parkon belül a fizikai terekre, falakra és tárgyakra.
A szórakoztatóipari óriás végül 2021. december 28-án kapta meg a „virtuális világ szimulátorát egy valós világban lévő helyszínen” szabadalmat. Eredetileg még 2020. júliusában nyújtották be a szabadalmi kérelmet az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához.
A metaverzumot nagyrészt úgy képzelték el, mint ahogy az most az interneten is működik, és a virtuális valóság (VR) vagy a mesterséges valóság (AR) eszközök segítségével érhető lenne el. A Disney által javasolt technológia azonban a fizikai világba hozná el a metaverzumot.
A Disney nagy potenciált lát a metaverzumban
A Disney érdeklődése a metaverzum iránt nagyon komolynak tűnik. A vállalat 2021. novemberi negyedik negyedéves eredménybeszámolója során Bob Chapek, a Disney vezérigazgató elmondta, hogy a cég arra készül, hogy a fizikai és digitális eszközöket a metaverzumon belül összekapcsolja.
„Képesek leszünk még szorosabban összekapcsolni a fizikai és a digitális világot. Ezzel egy fizikai határok nélküli történetmesélést hozhatunk létre a saját Disney metaverzumunkban”.
Ezt erősítette meg 2020. novemberében a Disney Resorts stratégiai igazgatója, Tilak Mandadi is. Ő egy Linkedin-cikkben osztotta meg, hogy a digitális és a fizikai világ összekapcsolását tűzte ki célul.
„Ahogy a jövőbe tekintünk, a fizikai és digitális határokat átlépő, összekapcsolt vidámparki élményeket szeretnénk kínálni. Ezek a történetmesélés teljesen új rétegeit nyitják meg, és új távlatokat kínálnak az élmények fokozásához” – írta akkoriban a posztban. „Ezek az élmények örökérvényűek, és a vendégek bevonása a vidámparkokon belül és kívül is lehetővé válik. Ezek az attrakciók egyediek és személyreszabottak, de egyben mégis társas és összekapcsolt élményt kínálnak. Folyamatosan változnak majd a témák, így mindig lesz valami új felfedeznivaló”.
A Disney-nek világszerte 12 hivatalos vidámparkja van az Egyesült Államokban, Párizsban, Hongkongban, Japánban és Kínában. 2021-ben a Disney a koronavírus világjárvány miatti globális lezárások ellenére közel 17 milliárd dolláros bevételt ért el a vidámparkok, élmények és Disney-termékeket összefogó szegmensében.