Felejtsd el a Lamborghinit, van helyette Ferrari, legalábbis NFT
2021 minden kétséget kizáróan az NFT-k éve volt. A térben valóban figyelemre méltó növekedés, a mainstream általi elfogadása, valamint a több millió dolláros NFT-eladások azt mutatták meg, hogy a világ megérett a digitális művészetre. Számos cég és híresség ugrottak fel az NFT-k szekerére, hogy profitáljanak ebből az új pénzkereseti lehetőségből. Nemrég a Ferrari luxusautó-gyártó is bejelentette, hogy belevág az NFT-businessbe.
A Reuters arról számolt be, hogy a Ferrari többéves szerződést kötött a svájci Velas Network technológiai céggel, és ezzel belépett az NFT-k piacára. A megállapodás szerint a cég különböző digitális tartalmakat hoz létre a márka rajongói számára. A Ferrari weboldalán megjelent közlemény megjegyezte, hogy a két cég együtt fog dolgozni azon, hogy az autógyártó luxusjárgányaihoz exkluzív digitális tartalmakat kínáljon.
A Velas az NFT- és blokklánc-szektor globális szereplője. A vállalat tulajdonában van a Velas NFT piactér, ahol szervezetek, vállalatok és csapatok fejleszthetnek NFT-ket a felhasználói bázisuk számára. A cég a többéves megállapodás részeként a Ferrari Forma-1-es versenycsapatának partnere lesz, valamint a Ferrari Esports Series szponzora.
Mattia Binotto, a Scuderia Ferrari igazgatója és csapatfőnöke elégedettségét fejezte ki a megállapodással kapcsolatban, kijelentve:
„Örülünk, hogy együttműködést köthetünk a Velas Network AG-val, egy olyan vállalattal, amely az innovációt és a teljesítményt teszi a technológiailag fejlett termékek és szolgáltatások védjegyévé: ezek mind olyan értékek, amelyek összekötnek minket, és amelyek miatt a Velas-t választottuk prémium partnerünknek.”
A Velas Network vezérigazgatója és társalapítója, Farhad Shagulyamov szintén pozitívan nyilatkozott az üzletről. A vezérigazgató a Ferrarit a kiválóság ikonjának nevezte.
„Miután egy olyan új generációs blokkláncot építettünk, amely a fenntarthatóságra és a teljesítményre egyaránt hangsúlyt fektet, természetes volt, hogy a kiválóság egy másik ikonjával, a Ferrarival társuljunk. A Velas az úttörő technológiák innovatív változatát vezette be a blokkláncba és a kapcsolódó termékekbe, amelyek most a motorsport csúcsán kerülnek bemutatásra” – jelentette ki Farhad Shagulyamov.
A partnerség bejelentését követően a Velas token, a VLX, jelentős árfolyam-emelkedést produkált. A korábban 0,25 dollár körül mozgó digitális eszköz 0,35 dollár fölé emelkedett.
A Ferrarival való partnerség egy teljesen új felhasználói bázis előtt nyitja meg a blokklánc cég kapuit. A Ferrari, amely a világ egyik vezető luxus és sportautó márkájaként tette le a névjegyét, milliós rajongótáborral rendelkezik. Hivatalos Instagram-fiókja jelenleg 21 millió követővel rendelkezik, míg a Twitteren több mint 3,3 millió követővel büszkélkedhet.