A Polygon vált az NFT játékok vezető ökoszisztémájává
A Polygon blokklánc az utóbbi időben rendkívül jó hatással van az NFT játékok terjedésére, illetve fejlődésére egyaránt. Továbbá, annak ellenére, hogy a legdrágább kollekcióvá nőtte ki magát, még mindig az Axie Infinity a legközkedveltebb NFT-alapú videójáték. Emellett pedig a Decentraland virtuális valóság platformjáról sem szabad megfeledkezni, ami szintén nagy sikernek örvend.
A blokklánc-alapú játékok csillaga egyre inkább felívelőben van, amiből a különböző videójáték-fejlesztő cégek szépen hasznot is húznak. A fellendülés javarészt annak az innovációnak köszönhető, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy játék közben pénzt kereshessenek. A DappRadar beszámolója szerint jelen pillanatban a dApp játékok jelentik a blokklánc iparának legjelentősebb ágazatát.
A szóban forgó iparág összesített októberi aktivitásának több mint felét a dAppok használata foglalta magába. A jelentés szerint az egyre magasabb kriptovaluta árak és a metaverzum iránti fokozott érdeklődés okozta a videójáték-ipar hirtelen erősödését. Naponta átlagosan 2 millió egyedi aktív tárcát (UAW – unique active wallet) használtak. Ezek a tárcák összegezve az aktív kripotárcák 55%-át alkotják, így szabadon kijelenthető, hogy szeptember óta a játékok egy percre sem estek ki a nyeregből.
Soha nem voltak még ilyen népszerűek a blokklánc-alapú játékok
Hiába a DeFi utóbbi hónapokban produkált kirobbanó népszerűsége, míg így sem veheti fel a versenyt a blokklánc játékokkal. Minden játékokat forgalmazó hálózat esetében növekvő trend alakult ki, azonban a Polygon webhelye volt az, ami a leginkább kiemelkedett a többi közül.
Ez nagyobbrészt az Arc8 névre keresztelt play-to-earn (játssz, hogy pénzt keress) játéknak volt köszönhető, amelyet a Polygon egyik leányvállalata dobott piacra. Ez a játék rávilágított arra, hogy a Polygon szerkezetét használva egyes projektek megvalósításához, a jövőben a blokklánc már egyáltalán nem fog a DeFi-től függeni.
A jelentésből továbbá az is kiderült, hogy a Decentraland és a The Sandbox virtuális valóságban játszott játékok a dAppok világának zászlóshajóivá léptek elő. Mindkét játék tokenjének ára megtriplázódott azután, hogy a Facebook bejelentette a Metára való névváltást.
Mindent egybevetve, a virtuális valóság dAppok több mint 21.8 millió dollárnyi profitot generáltak csak októberben, ami 31%-kal magasabb, mint szeptemberben.