A kínai McDonald’s 188 NFT-t osztott szét
A kínai McDonald’s október 8-án 188 NFT-t osztott szét, hogy megünnepelje 31. évfordulóját a kínai piacon. A Big Mac Rubik kocka márkájú NFT-ket egy nyereményjáték részeként osztották szét az alkalmazottak és a fogyasztók között.
A Big Mac Rubik-kocka NFT-ket a McDonald’s Kína új irodai központjának háromdimenziós szerkezete alapján tervezték, amelyet az NFT-k elindításával egy időben avattak fel.
Az NFT-k a Confluux nyilvános blokkláncára épülnek, és a Cocafe nevű digitális ügynökséggel együttműködve hozták őket létre – biztosítva, hogy minden alkotás egyedi, oszthatatlan legyen és ne lehessen manipulálni.
Fontos megjegyezni azt is, hogy a McDonald’s Kína többségi részesedése a CITIC Group, a Kínai Népköztársaság állami tulajdonú befektetési társaságának tulajdonában van.
A McDonald’s Kína egyelőre nem erősítette meg a sajtó megkereséseket a témában.
A McDonald’s Kína lépése az NFT-k bevezetésére a piacon látszólag szöges ellentéte a kínai hatóság azon szándékával, hogy minden kriptopénzzel kapcsolatos tevékenységet teljesen betilt az országban. Újabban a tilalom például arra kényszerítette a Bitmaint, a kriptobányászati berendezések gyártóját, hogy hagyja abba az Antminer bányászati berendezések Kínába szállítását. De az Alibaba is a napokban állt le a bányászhardver exporttal.
A Huobi a kínai betiltás után leállította az új ügyfelek regisztrációját, és az év végéig bezár minden kínai fiókot és a Binance sem enged több kínai ügyfelet regisztrálni az tőzsdére. Kína ellenállása ellenére a globális kripto-ökoszisztéma azonban folyamatos növekedést tanúsít.
Forrás: Cointelegraph