A Coinbase ügyfélszolgálata úgy tűnik, nem bírja a cégre nehezedő nyomást
Amikor kriptovalutás csalásokra gondolunk, akkor sok esetben valamiféle levélben érkező hamis link vagy ismeretlen cégen keresztül történt kriptovásárlás ugrik be sokaknak először. Persze egyre kifinomultabb és profibb csalások tűnnek fel a kriptovilágban. De alapvetően arra számítana az ember, hogy egy nagy céggel a háttérben, könnyebben kezelhetőek a kellemetlenségek. Nemrégiben az amerikai CNBC csatornáján volt egy hosszabb riport arról, hogy a Coinbase kriptotőzsde ügyfelei közül milyen sokakat érintenek csalások és mennyire nem segít nekik a cég.
A Coinbase ügyfélszolgálata nem bírja a nyomást
A riportban többek példáját névvel is bemutatják, köztük például a Vidovic-családét. Ők közel 168 ezer dollárt veszítettek el egyik napról a másikra. Még idén áprilisban tűnt fel nekik rengeteg biztonsági figyelmeztetés és jelszóváltoztatásról szóló e-mail a postafiókjukban. Mire beléptek a kriptotőzsdére, minden megtakarításuknak nyoma veszett. És ami a legszomorúbb, hogy állításuk szerint képtelenek voltak a Coinbase ügyfélszolgálatával felvenni a kapcsolatot. És a CNBC úgy tudja, hogy csak az Egyesült Államokban sok ezer ilyen ügyfél lehet, akik a pénzük elvesztése mellett a Coinbase ügyféltámogatásának kudarcával is szembesültek. Ez pedig megengedhetetlen egy olyan cégtől, amelynek több mint 100 országban van 68 millió ügyfele és 2100 alkalmazottat foglalkoztat. Persze az ügyfelek többsége nem érintett ilyen problémákkal. De az, hogy 2016 óta több mint 11 ezer panaszt adtak be az amerikai pénzügyi szervezetek felügyeletéhez a cég ellen, sok mindent elmond.
Sok csalással érintett ügyfél ugyan kapcsolatba tudott lépni az ügyfélszolgálattal, de ők sem jártak jobban. A Coinbase szimplán kiemelte, hogy mivel az ügyfél gépét vagy postafiókját törték fel, a csalás és a veszteség nem a cég hibájából történt. Így pedig nem is fizetnek semmiféle kártérítést. A CNBC riportjában kiemeltek egy ügyfelet, aki végül a 35 ezer dolláros vesztesége után kapott 200 dollár jóváírást a Coinbase-től az ügyfélszolgálat panaszkezelésének hiányosságai miatt.
A legtöbb csalás manapság a mobiltársaságokon keresztül történik, szimplán csak lecserélik a SIM kártyák adatait. Így a hackerek kezében ott lesz a mobilunk és minden ezzel kapcsolatos információ. Hiszen tudjuk, hogy hány és hány helyen használunk mobiltelefonos azonosítást. A Coinbase a panaszokra többször is reagált, kiemelve, hogy tudják, van még hova fejlődniük az ügyfélszolgálatukkal, de jó úton járnak. Jelenleg azonban a CNBC úgy tudja, hogy a helyzet nem igazán javult. Hiába vezették vissza az élő chates támogatást és az ügyfélszolgálat létszámát is hiába növelték ötszörösére.