A Mercedes-Benz új S osztálya még az AK47 lövéseket is kibírja

A Mercedes-Benz egy olyan új S osztályú modellt mutatott be, amely akár az AK47 gépkarabélyból leadott lövéseknek is képes ellenállni. Az S680 Guard 4MATIC névre keresztelt típus a legújabb gondosan páncélozott változata a német gyártó hazánkban is rendkívül népszerű S osztályú luxusmodelljeinek. Az autó listaára 650,000 dollár, vagyis körülbelül 195 millió forint.

A modellt értelemszerűen elsősorban nem hagyományos vásárlóknak, de még csak nem is feltétlenül a szupergazdagoknak, hanem inkább kifejezetten magas rangú köztisztviselőknek, politikusoknak, államfőknek, bitcoin bálnáknak szánják. Olyanoknak, akiknek ténylegesen indokoltan profi védelemre van szükségük.

Ennek ellenére bizonyára a vagyonos üzletemberek között is népszerű lesz az új típus, különösen az olyan régiókban, ahol a drága luxusautó hagyományosan fontos státusszimbólum és a különböző érdekcsoportok közötti fegyveres leszámolások nem elképzelhetetlenek. (khm Oroszország, Latin-Amerika)

Az autó megjelenése ennek megfelelően robusztusra sikerült. Ahhoz, hogy a kérdéses Mercedes-Benz típus a legmagasabb, még nem katonai szintű golyóálló minősítést megszerezhesse (ami nem csak AK47, hanem a legtöbb általános célú katonai támadó lőfegyverből kilőtt golyóknak is ellenáll) a szénszálas polikarbonát felhasználásával készült ablakoknak, közel 10 centi (!!!) vastagoknak kellett lenniük. Bizonyos autótípusokban az egész ajtó nem ilyen vastag.

Az autó belülről és kívülről

Az autó belső és külső

Túlnyomórészt nyilván olyanok veszik majd, akiknek semmi szükségük rá, de azért lesznek akiknek mégis

Természetesen az autó nem csak golyók, hanem kisebb robbanások ellen is véd, mérges gáz támadás esetére a légzáróan szigetelt belső térben beépített oxigénpalack is található, és természetesen több automata tűzoltó készülék áll készen arra, ha az autó valamiért kigyulladna. Vagy felgyújtanák.

A járművet az alapmodell átalakításával építik meg, kizárólag rendelésre, a munkálatok pedig 51 napot vesznek igénybe. Miután elkészült, az autó közel kétszer olyan nehéz lesz, mint az alapmodell, egész pontosan 4,2 tonna.

A Mercedes-Benz célja az volt, hogy az AK47 álló S osztály ne hívja fel magára feleslegesen a figyelmet, hanem minél jobban beleolvadjon a környezetébe. Ennek megfelelően az autó külső és belső megjelenése szándékosan egyezik az alapmodellével és nem árulkodik a módosításokról. Persze hozzáértő szemek az autó mozgásából, motorhangból kiszúrhatják az autó orbitális tömegét, valamint pl. az extrém vastag ablakokat is észrevehetik stb. stb.

A Mercedes-Benz S és G osztály luxus alapmodelljeinek profi, külön erre szakosodott külsős vállalatok általi módosítása kifejezetten gyakori jelenség. A hírhedt Brabus modellekkel például hazánkban is találkozni lehet, a Brabus emblémán kívül pedig semmi nyilvánvaló nem árulkodik a gyári lóerő duplájára felhúzott motorról, vagy a még az eredetinél is különlegesebb luxusbelsőről.

Talán a hasonló jelenségeknek akart most elébe menni a Mercedes azzal, hogy inkább házon belül kínálják a módosításokat, hogy ne egy külsős cégnél landoljon az extra profit.

(Forrás)