Jön a Dogecoin műszempilla, ezeknél a szépségmárkáknál fizethetünk kriptóval
Szépség – Bitcoin: hogyan kapcsolódik egymáshoz a kettő? Öveket becsatolni, hamarosan a nők hordhatják otthon a nadrágot – legalább is, ha kriptovaluta befeketésekről lesz szó.
Ugyan sokan a Bitcoint értéktárolóként emlegetik, egyes fogyasztók egészen más jövőt képzelnek el szeretett kriptovalutánknak. Sőt mi több, egy felmérés szerint az Egyesült Államokban már 46 millióan tűkön ülve várják, hogy élelmiszert vagy akár ingatlant vásároljanak vele. Azzal pedig már nem mondunk újat, hogy a közkedvelt világmárkák, többek között a Starbucks, a Home Depot és a Target is a Bitcoin felé kacsingat. De hogy már a szépségipar is beállna a sorba? Meglepő vagy sem, a nők ismertetése a kriptovaluták világáról lett a szépségmárkák legújabb küldetése.
Nemrégiben a Glamnetic, egy mágneses szempillagyártó jelentette be, hogy a BitPay-vel együttműködve elfogadja fizetőeszközként a bitcoint, az ethereumot, valamint a dogecoint is. A márkát egyébként Ann McFerran alapította, legújabb ötletét pedig elmondása szerint az inspirálta, hogy ösztönözze a nőket a kriptovaluták használatára. Szó mi szó, a kriptoszektort mindeddig valóban a férfiak uralják, és a Bitcoin kereskedők csupán 15 százaléka hölgy. No de, pánikra semmi ok, a régóta Bitcoin-hívő McFerran ugyanis rendkívül elhivatottnak érzi magát célja iránt.
Kriptovaluta oktatás a TikTok-on, Dogecoin mágneses szempilla
Ugyan az ötlet valóban zseniális, Sanja Kon, az Utrust blokklánc platform vezérigazgatója szerint a nők kriptográfiai oktatása nagyban függ attól, hogy a márka képes lesz-e belopni magát ötletével fogyasztói mindennapjaiba:
„A kriptovaluták elfogadásával a szépségmárkák növelhetik a fogyasztók tudatosságát, de nem feltétlenül a [kriptovaluták] használatát. A nőknek jól kell érezniük magukat kriptovalutával való fizetéskor. Ennek érdekében pedig, a márkának támogatást és oktatást kell nyújtania az örökbefogadás elősegítése érdekében” – állítja.
Glamnetic egyébként már számos kriptovaluta oktatással kapcsolatos videót megosztott a TikTok-on, ahol minden reménység szerint a fiatalabb fogyasztók érdeklődését is felkeltik. McFerran továbbá megjegyezte, hogy a Glamnetic hamarosan piacra dob egy Dogecoin ihletett mágneses szempilla kollekciót is:
„Úgy hiszem, az emberek nyitottabbak lesznek a kriptók világára, ha ezt a koncepciót egy teljes szépségápolási termékké alakítjuk” – tette hozzá.
Ha szépségmárka, akkor Bitcoin
Míg a Glamnetic lehet a legelső nő által alapított szépségvállalat, mely elfogadja fizetőeszközként a kriptovalutát, egy maroknyi nagyobb kozmetikai márka a kriptókat más módon építi be szolgáltatásaikba a nők ösztönzése céljául.
Aubrey Strobel, a Lolli Bitcoin jutalom startup kommunikációs vezetője elmondta, hogy a vállalat már egy ideje vezető kiskereskedőkkel dolgozik együtt, köztük a Sephora, az Ultra, az EM Cosmetics és a Glossier társasággal is. Az együttműködés pedig igencsak ígéretes, a Lolli felhasználói bázisának ugyanis már csaknem 30 százaléka hölgy.
Strobel szerint a vállalatok, melyek Bitcoin jutalmat kínálnak fogyasztóiknak, sokak számára vonzónak bizonyulnak. A legtöbb nő pedig igencsak szeret „satoshit (SATS) gyűjteni”, hogy aztán „utazáskor kávét és egyéb dolgokat vásároljon vele”.
Noha azt egyelőre még túl korai lenne megmondani, hogy a szépségápolási termékek elősegítenék a nők jelenlétét a kriptovaluták világában, az viszont biztos, hogy a márkák már egyik elsőszámú küldetésükké tették azt. A Glamnetic-nél ugyanis már elég komoly számban vásároltak termékeket kriptovalutáért, a Noémie ékszeripari cég szolgáltatásaiért pedig mindezidáig csak nők fizettek kriptóval.