Az Instagram sem tud ellenállni az NFT őrületnek
Bár mostanában többször lehetett arról olvasni, hogy a nem helyettesíthető tokenek (NFT-k) piaca kezd egy kicsit belassulni, nem igazán látható ez. Nemrég épp a Twitter indította el NFT-kollekcióját, most pedig úgy tűnik, hogy az Instagram is NFT funkciókon dolgozik. Ez nem hivatalos közlemény, egy mobilos fejlesztő szivárogtatta ki az információt. Eszerint az Instagram is saját NFT-kkel fog rövidesen előrukkolni. Alessandro Paluzzi úgy értesült, hogy a közösségi oldal hamarosan előrukkol a Collectibles nevű funkcióval, ami lehetővé teszi NFT-k árusítását a posztokon keresztül.
Az Instagram is lehetővé teszi az NFT árusítást
Amikor odaér a felhasználó az adott képhez, figyelmeztetést fog róla kapni, hogy „Collectible”. Azaz a posztban van egy megvásárolható token. Ahogy fentebb írtuk, még nem került ez hivatalosan megerősítésre az Instagram által. De korábbi beszélgetésekben a cég vezetője, Adam Mosseri már utalt ilyesmire. Mosseri arról beszélt, hogy olyan technológiákat tesztelnek és kutatnak, amelyek lehetővé tennék, hogy az influenszerek, tartalomkészítők megélhessenek jobban a posztjaikból, munkájukból. A még június elején tartott Instagram Tartalomkészítői Héten Mosseri arról elmélkedett, hogy lehetővé akarják tenni, hogy a felhasználók közvetlenül fizethessenek a készítőknek.
Ez lehet feliratkozások, borravalók vagy egyéb fizetési módok segítségével. Ez pedig azt is lehetővé tenné, hogy egy Instagram-tartalomkészítő jobban tervezhetőbb bevételekre és így fenntartható megélhetésre számíthasson. Nem lenne nagyon újdonság ez a piacon, nézzük csak meg például az OnlyFans vagy éppen a Patreon működési logikáját. És ha az Instagramon bevezetésre kerülnek ilyen technológiák, akkor az NFT-k értékesítése is nagyon egyszerűen megvalósítható lesz majd. Úgyhogy bár van, aki kritizálja az NFT-ket, a piac eszméletlenül bővül még mindig, a 2020 első félévében bemutatott 13,7 millió dollárról az eladások 2021 első félévére felmentek 2,5 milliárd dollárra.