Elindult a Brave privát kereső, a Brave Search béta verziója
Azt már eddig is többször írtuk, hogy a mennyire népszerű a kriptobarát, adatvédelemre különös hangsúlyt fektető Brave böngésző. Maga mögé utasította már a Google Play áruházban a Chrome-ot és már saját keresőmotort is épített. Még márciusban írhattunk róla, hogy felvásárolták a a nyílt forráskódú keresőmotort, a Tailcatet, amivel privát és biztonságos alternatívát akarnak kínálni a Google keresőjével szemben. Egy június 22-én tett bejelentésben a Brave közölte, hogy elindult a Brave Search béta verziója, amely a világon először kínál független, adatvédelemre hangsúlyt fektető netes keresést. Nem lesz egyszerű a harc, hiszen a Google felel jelenleg a piacon a keresések több, mint 90%-áért.
A Brave Search teljesen pártatlan és biztonságos keresést biztosít
Akik ki akarják próbálni az új keresőt, szimplán üssék be a Brave böngészőjébe, hogy search.brave.com. Egy olyan független index segítségével működik a kereső, ami nem követi azt, hogy az egyes felhasználók mire keresnek és kattintanak. Úgyhogy biztosan lesz érdeklődés, főleg azok körében, akik nem akarják már a Google vagy éppen a Bing adatelemzésen alapuló algoritmizált keresési találatait megkapni. De nem kell lemondani azért a Google által biztosított kényelmes lehetőségekről sem. Hiszen be lehet kapcsolni az ún. Google-mixelést is, amikor a Brave Search használni fog eredményeket a Google keresőből, mondjuk ha alapból nincs elég találat. A Brave Search kezdetben nem fog mutatni reklámokat sem, így megpróbálja elkerülni a Google egyik kevésbé kedvelt pénzszerzési megoldását.
Viszont ingyenes, reklámok által támogatott keresés elképzelhető, ahogy egy fizetős opció is, ahol nem lesznek reklámok. A legfontosabb most az, hogy minél többen kezdjék el használni a Brave Search keresőjét, hiszen így lesznek majd egyre jobb és jobb eredmények biztosíthatóak. Erről írt a közleményben Brendan Eich, a Brave vezérigazgatója, aki korábban a Mozilla és Firefox cégeit is vezette. Az eredmények magukért beszélnek, jelen pillanatban 32 millió havi aktív felhasználója van a böngészőnek, ami a Google dominanciájához képest elenyésző, de folyamatos és stabil növekedés. Hogy érezzük az arányokat, egy májusi elemzés szerint az összes netes keresés 92,2%-át adja a Google, mögötte jön a Bing 2,27%-kal. A Brave mellett egy másik, adatvédelemre fókuszáló kereső is harcol a Google ellen. A Duck-Duck-Go elvileg havonta akár 100 millió látogatóval is rendelkezhet.