Nem blokkolja tovább a Google Ads a kriptotőzsdék hirdetéseit

A keresőóriás majdnem három év korlátozás után végül feloldotta a Google Ads szolgáltatásait használó kriptovaluta tőzsdék tilalmát.

A Google feloldotta a kriptovaluta tőzsdék és a digitális tárcák hirdetéseinek tilalmát, amely eddig szigorúan szabályozta a Google Ads hirdetési szolgáltatásának használatát. Az irányelv majdnem három évig volt érvényben.

A dokumentum szerint a Google augusztusban frissíti pénzügyi termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó irányelveit, hogy tovább pontosítsa a kriptovaluta tőzsdék Google platformon keresztüli reklámozáshoz szükséges összes követelményeket.

A követelmények között szerepel a FinCEN (Financial Crimes Enforcement Network) nyilvántartásában való részvétel, valamint az összes vonatkozó jogi követelménynek és a Google Ads irányelveinek való megfelelés.

Maradnak azonban továbbra is részleges korlátozások. Először is csak az Egyesült Államokban működő kriptovaluta tőzsdék hirdethetik vállalkozásukat a Google-n keresztül. Továbbá bizonyos korlátozások továbbra is fennállnak az ICO-kat (Initial Coin Offering), a DeFi kereskedési protokollokat és bármilyen kriptovaluta-kereskedést vagy kapcsolódó termékeket piacra dobó kriptovállalatok ellen.

Vannak azonban olyan kriptocégek, amik eddig is sikeresen kerülték ki ezeket a Google által kivetett szabályokat. Például az olyan amerikai vállalatok, mint az FTX, alternatív módszerekkel és nagyvállalatokkal kötött partnerségekkel bővítették üzleti tevékenységüket, és így hirdették magukat. Az FTX lett az első kriptotőzsde, amely 135 milliós névadási jogi megállapodással támogatta a Miami Heat amerikai profi kosárlabda csapatot.

FTX

Az Alphabet – a Google mögött álló vállalat – még 2018 márciusában „jogi kérdésekre” hivatkozott, és ezzel nyomást gyakorolt arra, hogy szigorú irányelveket vezessenek be a kriptohirdetésekkel szemben.

Nemhiába óvatos azonban a Google, mert már megégette magát a kriptovalutákkal. A YouTube, a Google leányvállalata 2020 áprilisában pert kapott a nyakába, mert engedte a kriptovaluta-csalások népszerűsítését a feltöltött videókban . Időközben a Google-t erősen kritizálták azért is, mert betiltotta a kriptohirdetéseket. Viszont engedte, hogy a csaló projektek korlátozás nélkül hirdessenek a keresőóriás platformjain.