Újabb nagyvállalat lép be az elektromos autók piacára
A Xiaomi már meghatározta a kezdeti befektetés értékét is.
A kínai Xiaomi kedden jelentette be, hogy kezdetnek 10 milliárd jüant készül befektetni az intelligens elektromos járművekkel foglalkozó leányvállalatukba. Mindez előreláthatólag a következő évtizedben hozhat eredményeket. A társaság közölte, hogy az új projektet Lei Jun milliárdos vezérigazgató maga irányítja.
A Xiaomi a világ egyik legnagyobb okostelefon márkája, de emellett számos más elektronikai kütyüt is gyárt, például biztonsági kamerákat, elektromos borotvákat, fogkeféket, izzókat, órákat vagy robogókat. A vállalat jelenlegi tervéről nem ismerünk további részleteket. Érdekes, hogy az autóiparba való belépéskor melyik stratégiát választják: gyártás, szoftver, vagy mindkettő?
Attól függetlenül, melyik opciónál fogja eltökélni magát a cég, egy biztos: olyan versenytársakkal néz szembe, akik szintén az elektromos járműpiac élére szeretnének törni (Tesla, Volkswagen, General Motors). Az elektromos autók egyre népszerűbbek Európa-szerte, de egyes elemzők szerint csak azért, mert a jelenlegi állami támogatásokkal elérhető árakon vásárolhatóak meg, nagyon kedvező ajánlatok mellett.
Az év elején azt csiripelték a madarak, hogy az Apple is elektromos járművek gyártásába kezd, vagy önállóan, vagy más márkával együttműködve. Az igazságra azóta sem derült fény.
Dan Ives, a Wedbush Securities elemzője szerint az elektromos járművek virágkora még csak most kezdődik: “Ez az iparág a csúcspontja a következő évtized 5 billió dolláros piaci lehetőségeinek. A GM, a Ford és a Volkswagen egyaránt fejest ugrik a mélyvízbe az elektromos járművekkel. Ez arról árulkodik, hogy hatalmas kereslet van a láthatáron világszerte az elektromos technológia iránt.”