Átveheti a Google trónját a Presearch, mely kriptóval jutalmazza felhasználóit?
Úgy tűnik, a Google-nek egy újabb vetélytárssal kell szembenéznie, mégpedig a blokklánc alapú Presearch keresőmotorral, mely amellett, hogy teljes körű adatvédelmet biztosít, még kriptóval is jutalmazza hűséges felhasználóit.
Ha adataink védelme, akkor Brave. Ha tokenjutalom, akkor Presearch?
A blokklánc alapon működő Presearch egy olyan nyílt forráskódú, decentralizált keresőmotor, amely tokennel jutalmazza meg felhasználóit. Röviden: cserébe azért, hogy a keresőt használjuk, tokeneket kapunk. Naponta maximum 8 tokent szerezhetünk – amely körülbelül 32 keresést tesz ki – a tokeneket pedig 1000 darab után pénzre válthatjuk. Jól hangzik, igaz?!
A Presearch tokenje a cikk megírásakor 0,088345 dollárt ér. A jó hír pedig, hogy a CoinGecko adatai szerint a PRE token ára az elmúlt héten 75%-kal, az elmúlt hónap óta pedig 120%-kal emelkedett. Ebből kifolyólag pedig elmondhatjuk, hogy a keresőmotor valóban egyre érdekeltebbé válik az online világban – ami, ha jól belegondolunk, egyáltalán nem meglepő, hisz adataink védelme és kereséseinkért kapott jutalom eléggé vonzó lehet mindenki számára. Ha pedig mindez nem lenne elég, a keresőmotoron keresztül még hirdetést is feladhatunk, amiért a PRE tokennel fizethetünk.
Hogyan kezdődött, és hogyan tovább?
A Presearch története egészen 2011-ig nyúlik vissza, amikor a shopcity.com weboldal tartalmát törölte a Google algoritmusa. Colin Pape, a weboldal megalkotója akkor panaszt nyújtott be az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottságához. Az ügy pedig nem maradt annyiban, és Pape annak fényében, hogy „a világnak szüksége van egy független keresőmotorra”, megalkotta a Presearch-t. A tokent illetően pedig Pape nyilatkozatában elmondta, hogy
„2017, valamint az Ethereum első szárnycsapásai után rájöttünk, hogy létrehozhatunk egy saját tokent, mellyel megjutalmazhatjuk felhasználóinkat a keresőmotor használatáért.”
A Presearch mára már több mint 1,7 millió regisztrált felhasználóval dicsekedhet, akik közül közel 300 ezren aktívan használják a keresőmotort. A siker kulcsát pedig az adatvédelemre helyezett erőteljes hangsúly koronázza meg, mely segít megvédeni a felhasználó személyazonosításra alkalmas információit, többek között az IP-címet is. És míg a hagyományos keresési szolgáltatók portáljukon szereplő hirdetésekkel keresnek pénzt, a Presearch a felhasználóit részesíti előnyben. Ennek fényében pedig egyáltalán nem lenne meglepő, ha a Presearch átvenné a Google trónját, ahogy azt a Brave és a Google Chrome esetében láthattuk.
„A keresőmotor az egyik legközpontosítottabb és egyben legfontosabb segédprogram az interneten. A világ pedig megérdemel egy olyan keresőt, ahol a felhasználó az első – ami nem más, mint a Presearch” – nyilatkozta Pape.