Jó ötlet-e Bitcoinban játszani a neten?
Egyre nő azoknak a fogadóirodáknak és kaszinóknak száma, amelyek elfogadnak Bitcoint is a jól bevált online fizetési módszerek helyett. Vásárolhatunk különböző skineket, kockára tehetjük a pénzünket szerencsejátékokban, sőt, akár különböző virtuális vasúttársaságok járataira is jegyet válthatunk így. Sokan esküsznek erre a fizetőeszközre a neten, de a többség számára továbbra is kérdés, vajon megéri-e Bitcoinban játszani.
Adja magát: az online kaszinók világa
Egyre több online kaszinó fogad el virtuális valutákat. Ennek az az oka, hogy a szerencsevadász oldalak és a Bitcoin-bányák célközönsége nagyon hasonló. Ezek közül a felhasználók közül sokan szeretnének pénzt keresni az internetezéssel. Adja magát tehát, hogy a játékokban is a virtuális verejtékkel szerzett egyenleget használják.
A magyar játékosok között egyik legnagyobb népszerűségnek örvendő Unibet egyelőre nem fogad el virtuális valutát. Nem ez az online játékterem az egyetlen a piacon, aki ellenáll a virtuális pénznemek körüli divathullámnak. Sok szolgáltató érzi úgy: a Bitcoin elfogadása megkönnyíti a pénzmosást a tisztességtelen szándékú internetezők számára, cserébe viszont rengeteg technikai és jogi nehézséget okozhat a kaszinónak.
A felhasználóknak természetesen megérheti virtuális pénzben játszani, egyelőre mégsem tanácsos. A virtuális fizetőeszközök körüli szabályozások egyelőre eléggé képlékenyek. A büntetést igazából leginkább úgy lehet elkerülni, ha inkább a bevett fizetési szolgáltatásoknál maradunk.
A legtöbb kaszinóban kifizetést még nem lehet virtuális valutában indítani, így aki “olcsón” szeretne Bitcoinhoz jutni, jobban teszi, ha más módszereket választ. Bitcoinban fogadni csak akkor éri meg igazán, ha az ember másra amúgy sem használná fel ezt az összeget vagy ha a konverziós díjak jelentősen növelnék a játék költségeit.
Játékpénz az RPG-ben: a szerepjátékos vonal
- A Second Life nevű felület elég nehezen nevezhető klasszikus szerepjátéknak. A platform – ahogyan a neve is mutatja – egyfajta második életet, egy új, digitális identitást biztosít a játékosainak. Nem véletlen, hogy a Bitcoin hamar megjelent a játékban. A Second Life sokaknak egyfajta Bitcoin-bányát jelent. A Second life dollárokat cserélik virtuális valutára.
A Bitcoin várhatóan átjárhatóságot teremt a különböző RPG-s világok között. Könnyen lehet, hogy valaki az egyik játékban megkeresi, a másikban pedig kockáztatja a valutát. A kriptopénzek egyfajta zsetonként mozoghatnak az online térben, főleg azoknak a játékosoknak az esetében, akik “valódi pénzzel” nem szívesen fizetnek a számítógépes világban.
A játékgyártók számára mindenesetre adott a kihívás. A jövőben fontos lesz szabályozást kitalálni arra, hogyan lehet megtartani a Bitcoint egyszerű fizető eszköznek és hogyan kerülhetik el, hogy a szoftverek egyfajta alsó kategóriás Bitcoin-termelő hellyé váljanak, komoly veszteséget okozva ezzel a fejlesztőknek.
Demokratikus fizetőeszköz
A Bitcoin az egyik legjobb univerzális fizetőeszköz az online térben, mivel nem feltétlenül kell bajlódni az árfolyam különbségekkel, vagy azzal, hogy mennyire tudják a különböző fizetőrendszerek kezelni az egyes országok eltérő pénznemeit. Magyarországon is megjelentek már olyan boltok, amelyek kriptovalutát is elfogadnak fizetőeszközként. Jellegéből adódóan azonban a Bitcoint főleg szolgáltatások vásárlására szokták használni.
A kriptovaluták főleg olyan fizetéseknél lehetnek praktikusak, ahol egy dolog értékét nem könnyű valódi pénzben meghatározni. A különböző RPG-s tárgyak például státusszimbólumok, de a játéktéren kívül nem sokra megy velük az ember. A netes szolgáltatások egy részét sem igazán lehet forintosítani. Ezekben az esetekben a Bitcoin egyfajta egyezményes, kulturálisan is megfelelő valutát jelenthet.
A Bitcoinos fizetés ma már teljesen bevett szokás az online világban, érdemes azonban átgondolni ennek az opciónak a használatát. A kriptopénzek egyelőre még inkább egyfajta eszmei érték kiegyenlítésére alkalmasak. A szabályozás hiánya számos kérdést felvet az alkalmazás során.