Tőzsdére megy az influenszer: Chiara Ferragni Instagram sztár részvénykibocsátást fontolgat

Chiara Ferragni lehet az első influenszer, aki tőzsdére viszi életstílusát, miután elsődleges részvénykibocsátásra jelentett be terveit a több, mint 21 millió Instagram követővel rendelkező celeb.

Életstílus a tőzsdén – Ferragni IPO-ja történelmi mérföldkő lehet az influenszer marketing piacon

Chiara Ferragni 2009-ben még az egyetem padjait koptatta, amikor elkezdte blogját The Blonde Salad címmel, ahol divatról és életmódról írt akkor még apró közönségének. 2020-ra több, mint 21 millió követővel rendelkezik Instagramon, és olyan márkák arcaként dolgozott, mint a Guess, a Dior, a Lacome vagy a Pantene. Eljegyzését az egyik olasz TV élőben közvetítette a férje koncertje közben. Vállalkozásának és brandjének sikerével a Harvardon foglalkoznak esettanulmányként. A Forbes 2017-ben első helyre tette a Top Fashion Influencer listáján.

Most pedig Ferragni még egy dolgot felírhat az önéletrajzára: ő lehet az első influenszer, aki tőzsdére viszi saját brandjét – azaz önmagát. A Reuters jelentése szerint Ferragni ugyanis a „divat és életmód személyiséget akarja monetizálni”, amelynek részeként tőzsdére viszi vállalkozását Milánóban. Azt még nem pontosította, hogy a neve alatt szereplő három jelenlegi cég közül ez pontosan melyiket és mikor érinti majd.

https://www.instagram.com/p/CGE7cnsBGbP/

Sokan most is lenézik az Instagram influenszerek munkáját, azonban mára kőkemény biznisszé alakult a közösségi média promóciós használata. A legnagyobb divatházak marketing büdzséjüknek 10-20%-át könnyedén fordítják csak influenszer marketingre; effektivitása és a fogyasztók elérése páratlan a piacon. Nem is csoda, hogy 2019-ben összesen 6,5 milliárd dollárt költöttek erre a márkák. Ez csaknem négyszere növekedést jelent 2016 óta az Influencer Marketing Hub szerint.

Maga az elsődleges részvénykibocsátás (IPO) valószínűleg nem fog a befolyt összeggel rekordokat döntni. A Reuters becslése szerint Ferragni csoportja nagyjából 80 millió eurót érhet. A 2019-es adatok alapján ugyanis vállalkozása nagyjából 20 millió eurós bevételt hozott az influenszer kasszájába. Azonban így is történelminek számíthat az esemény, hiszen ez lehet az első alkalom, hogy egy influenszer viszi tőzsdére egyszemélyes brandjét. Egyben arra is jó próba lehet, hogy az elmúlt években óriássá nőtt influenszer marketing üzleti modellje mennyire állja meg a helyét a világban.

Kép forrása: Chiara Ferragni – Instagram