A COVID előtt azt se tudtuk mi az, most nagyobb, mint az HSBC és Llyods bankok együtt

Egy videokonferencia-társaság, amelyről a COVID-járvány előtt sokan azt sem tudták, hogy micsoda, ma többet ér, mint Nagy-Britannia két legnagyobb hitelezője együttvéve. Az emberek otthon tartása bizony kapóra jött egyeseknek. Csakúgy, mint az Amazon, a Zoom is nagyot szakított a koronavírus lezárásokból. 

Tegnap a Zoom részvényei 35%-kal emelkedtek, miután kiderült, hogy a vállalat nyeresége május és július között több mint 3000%-kal nőtt. Ez több mint 22,4 milliárd eurós növekedést jelent vagyis most körülbelül 101 milliárd eurót érhet a vállalat – többet mint a HSBC és a Lloyds Banking Group együttvéve. Ez azt is jelenti, hogy alapítója, Eric Yuan vagyonát csaknem 1,12 milliárd euróval, 10,67 milliárd euróra növelte, derül ki Bloomberg jelentéséből. A New York-i tőzsdén jegyzett cég felhasználóinak száma drasztikusan megugrott, amikor az országok sorban bejelentették a járvány terjedése miatti szigorú korlátozó intézkedéseket. Beköszöntött a home office vagyis az otthoni munkavégzés korszaka, ezzel pedig egyenes arányban nőtt a Zoomon kommunikálók száma.

A biztonsági hiányosságok ellenére világcégek is használják nap mint nap

Alapvető eszközzé vált, amelyet a családok és vállalatok világszerte használnak a kapcsolattartáshoz. A tíz vagy annál több alkalmazottat foglalkoztató üzleti ügyfelek száma, akik három hónap alatt igénybe vették szolgáltatást, 66 300-ról 370 200-ra nőtt, ez 458%-os növekedést jelent. Az új ügyfelek között olyan nagy nevű cégek jelentek meg, mint az Uber, a Delta Airlines vagy a TransferWise.

A forgalom 355%-kal 561 millió euróra nőtt mindössze három hónap alatt. De elemzők arra figyelmeztetnek, hogy a videokonferencia-vállalat szárnyalása nem fog sokáig tartani, hiszen a dolgozók lassan visszatérnek az irodáikba. A most 50 éves Yuan 27 évesen emigrált Kínából az Egyesült Államokba. Angolul alig tudott. 2011-ben alapította a Zoomot, miután a telekommunikációs óriás, a Cisco főnökei nem voltak hajlandók támogatni egy Zoomhoz hasonló termék létrehozásának ötletét. A vállalat korábban szinte ismeretlen volt a cégek és magánszemélyek között, népszerűségét egyértelműen a COVID-nak köszönheti, habár többször adatvédelmi aggályok merültek fel a használatával kapcsolatban. Nemrég attól volt hangos a külföldi sajtó, hogy a Zoomon bonyolított videomegbeszélésekbe ismeretlen felhasználók csatlakoztak be, és rasszista megnyilvánulásokkal, illetve gyűlöletbeszéddel alázták a videokonferencián jelenlévőket.

Kapcsolódó cikkeink: