Újabb rekordot döntött a Brave: havi 15 millió aktív felhasználója van
Egyre népszerűbb a Brave adatvédelmi és kriptobarát böngésző. Már havi 15 millió felhasználóval büszkélkedhet.
Úgy tűnik, hogy egyre több embert foglalkoztat az adatvédelem és a magánélet védelme, ugyanis a Brave böngésző már havi 15 millió aktív felhasználóval rendelkezik. Naponta közel 5,3 millió ember internetezik az adatvédelemre fókuszáló böngésző használatával. A Brave 1.0 tavaly novemberi bevezetése után 50%-kal nőtt a felhasználók száma, ami azt jelenti, hogy havonta 5 millió klienssel több szörfözik a Brave-en, mint 2019 decemberében. A napi aktív felhasználók száma 2 millióval emelkedett egy év alatt.
„A fogyasztók ráébredtek arra, hogy Big Tech cégek nyomon követik őket, így tömegesen váltanak olyan szolgáltatásokra, amelyek azt ígérik, hogy többet tesznek értük”, mondta Ray Walsh, a ProPrivacy digitális adatvédelem szakértője. Majd hozzátette: „a fogyasztók a lábukkal szavaznak. Ez egy olyan tendencia, amelyet a jövőben hosszú távon is látni fogunk.”
BAT token jár a reklám nézésért
A webböngésző támogatja a „private by design” hirdetéseket, ami azt jelenti, hogyha a felhasználó reklámokat néz, BAT tokennel jutalmazza a böngésző. Ezeket a tokeneket azoknak a tartalom készítőknek is adományozhatják, amelyek oldalát kedvelik. Ez a hirdetési megoldás olyan nagy világcégeket vonzott a Brave-hez, mint a PayPal, az Amazon és az Intel.
A Brave főigazgatója, Johnny Ryan azt nyilatkozta, hogy a pandémia miatt sok munkavállaló kényszerült az otthoni munkavégzésre, ezért ugorhatott meg a felhasználók száma. Ryan úgy fogalmazott, hogy „az emberek természetesen érdeklődnek a gyorsabb munkavégzés iránt. Ha ez jobb adatvédelemmel és nagyobb biztonsággal jár, akkor a munkavállalók örömmel váltanak böngészőt.”
Habár rengetegen töltötték le a Brave-et, még mindig nem tud versenybe szállni a Google Chrome böngészővel, amely tavaly júniusban az Androidon 5 milliárd letöltésnél járt. A Google Chrome amúgy ugyanazt a Chromium technológiát fejlesztette ki, mint amelyre a Brave épül.
A Chrome még mindig az első számú böngésző
A NetMarketShare szerint a Chrome a piaci részesedése 68%, amellyel egyértelműen a legdominánsabb böngészőnek számít a világon. A Brave már egy jó ideje próbálja megtörni a Google hegemóniáját, eddig nem sok sikerrel. Többször nyújtott be panaszt a hatóságokhoz. Az Egyesült Királyság Versenyhivatalának februárjában küldött levelében azzal érvelt a Brave, hogy a Google túl sok adatot gyűjt a felhasználókról, és azokat a vállalkozásai között újrahasznosítja. 2019 szeptemberében a Brave azt állította, hogy a Google rejtett weboldalakat használ, amelyeken keresztül a személyes adatok a hirdetőknek küldi el.
Bár a Google egyeduralma stabilnak mondható úgy tűnik, hogy a Brave erőfeszítései lassan megtérülnek. A kormányok világjárvány alatt mutatott viselkedése sok ember szemét nyitotta fel. Egyre többen aggódnak, hiszen az államok a vírus megfékezésére hivatkozva bekérhetik a felhasználók adatait a tech óriásoktól is. Emiatt nő az érdeklődés az adatvédelmi megoldások és a kriptovaluták iránt. Talán a járványnak egy haszna mégis volt. Rámutatott arra, hogy a demokrácia csak egy utópia és a privát adatainkra igenis vigyázni kell.