Újabb rekordot döntött a Brave: havi 15 millió aktív felhasználója van

Egyre népszerűbb a Brave adatvédelmi és kriptobarát böngésző. Már havi 15 millió felhasználóval büszkélkedhet. 

Úgy tűnik, hogy egyre több embert foglalkoztat az adatvédelem és a magánélet védelme, ugyanis a Brave böngésző már havi 15 millió aktív felhasználóval rendelkezik. Naponta közel 5,3 millió ember internetezik az adatvédelemre fókuszáló böngésző használatával. A Brave 1.0 tavaly novemberi bevezetése után 50%-kal nőtt a felhasználók száma, ami azt jelenti, hogy havonta 5 millió klienssel több szörfözik a Brave-en, mint 2019 decemberében. A napi aktív felhasználók száma 2 millióval emelkedett egy év alatt.

A fogyasztók ráébredtek arra, hogy Big Tech cégek nyomon követik őket, így tömegesen váltanak olyan szolgáltatásokra, amelyek azt ígérik, hogy többet tesznek értük”,  mondta Ray Walsh, a ProPrivacy digitális adatvédelem szakértője. Majd hozzátette: „a fogyasztók a lábukkal szavaznak. Ez egy olyan tendencia, amelyet a jövőben hosszú távon is látni fogunk.”

BAT token jár a reklám nézésért

A webböngésző támogatja a „private by design” hirdetéseket, ami azt jelenti, hogyha a felhasználó reklámokat néz, BAT tokennel jutalmazza a böngésző. Ezeket a tokeneket azoknak a tartalom készítőknek is adományozhatják, amelyek oldalát kedvelik. Ez a hirdetési megoldás olyan nagy világcégeket vonzott a Brave-hez, mint a PayPal, az Amazon és az Intel.

A Brave főigazgatója, Johnny Ryan azt nyilatkozta, hogy a pandémia miatt sok munkavállaló kényszerült az otthoni munkavégzésre, ezért ugorhatott meg a felhasználók száma. Ryan úgy fogalmazott, hogy „az emberek természetesen érdeklődnek a gyorsabb munkavégzés iránt. Ha ez jobb adatvédelemmel és nagyobb biztonsággal jár, akkor a munkavállalók örömmel váltanak böngészőt.”

Habár rengetegen töltötték le a Brave-et, még mindig nem tud versenybe szállni a Google Chrome böngészővel, amely tavaly júniusban az Androidon 5 milliárd letöltésnél járt. A Google Chrome amúgy ugyanazt a Chromium technológiát fejlesztette ki, mint amelyre a Brave épül.

A Chrome még mindig az első számú böngésző

A NetMarketShare szerint a Chrome a piaci részesedése 68%, amellyel egyértelműen a legdominánsabb böngészőnek számít a világon. A Brave már egy jó ideje próbálja megtörni a Google hegemóniáját, eddig nem sok sikerrel. Többször nyújtott be panaszt a hatóságokhoz. Az Egyesült Királyság Versenyhivatalának februárjában küldött levelében azzal érvelt a Brave, hogy a Google túl sok adatot gyűjt a felhasználókról, és azokat a vállalkozásai között újrahasznosítja. 2019 szeptemberében a Brave azt állította, hogy a Google rejtett weboldalakat használ, amelyeken keresztül a személyes adatok a hirdetőknek küldi el.

Bár a Google egyeduralma stabilnak mondható úgy tűnik, hogy a Brave erőfeszítései lassan megtérülnek. A kormányok világjárvány alatt mutatott viselkedése sok ember szemét nyitotta fel. Egyre többen aggódnak, hiszen az államok a vírus megfékezésére hivatkozva bekérhetik a felhasználók adatait a tech óriásoktól is. Emiatt nő az érdeklődés az adatvédelmi megoldások és a kriptovaluták iránt. Talán a járványnak egy haszna mégis volt. Rámutatott arra, hogy a demokrácia csak egy utópia és a privát adatainkra igenis vigyázni kell.