A Binance lett a CoinMarketCap-en az első számú tőzsde: micsoda véletlen!
A CoinMarketCap kriptovaluta adatszolgáltató új rangsorolási rendszert vezetett be, amely az új tulajdonost, a Binance-t sorolta az első helyre. Érdekes módon a platform eltávolította azt a mutatót is, amely szerint a Binance-nek sok volt a semleges ügylete (wash trading).
A Binance még csak alig több mint egy hónapja a világ legnagyobb adatszolgáltató, a CoinMarketCap tulajdonosa, máris érdekes változások mentek végbe a kriptoközösségekben jól ismert felületen. A Binance 400 millió dollárért megváltoztatta a tőzsdei rangsorolás rendszerét. Az új rendszer az első helyre tette a kriptotőzsdét és eltávolította azokat a korábban elérhető adatokat, melyek szerint a Binance nagy számú semleges ügyelettel, úgynevezett wash trading-gel rendelkezett.
Az új rendszer a kriptovaluta tőzsdéket az internetes forgalmuk szerint rangsorolja, ennek hála a Binance lett a rangsor alapértelmezett tőzsdéje 1000 ponttal. Őt követi a Coinbase Pro és a BitMEX.
A Binance vezérigazgatója, Changpeng Zhao CZ április 22-én a Twitteren azt írta, hogy „A közösség meghallgatásának ideje. Mit szeretnél javítani, hozzáadni vagy eltávolítani a CoinMarketCap-ről? Mi meghallgatunk. A CoinMarketCap frissítette a tőzsdei rangsorolást az internetes forgalom beépítésével. Ellenőrizd a frissített rangsorolást az alábbi hivatkozáson, és oszd meg velünk a véleményed.”
Természetesen mindenki azonnal arra gondolta, hogy mint új tulajdonos ő kozmetikázta a CoinMarketCap oldalát. Kérdezték is tőle a Twitteren, hogy részt vett-e a döntéshozatalban, a kérdésre azonban nem ő, hanem Carylyne Chan a CoinMarketCap stratégiai vezetője válaszolt.
„CZ Twitter csatornáját a visszajelzések összegyűjtésére használtuk. Ez a kutatási folyamatunk egyik bemenete. Nem úgy frissítjük az algoritmusokat vagy a rangsorolást, hogy azok bárki napirendjéhez illeszkedjenek, ez teljesen ellentétes a CoinMarketCap történetével és értékével”, mondta.
Chan egy tavalyi interjúban még úgy fogalmazott, „a webes forgalom nem jó mutató, mivel az emberek API kulcsok használatával kereskednek.”
Nincs többé semleges ügylet sem
A CoinMarketCap azonban nemcsak az internetes forgalom használatával kapcsolatos álláspontját változtatta meg, hanem eltávolította azt a 2018. júliusában létrehozott mutatót is, amely a semleges ügyletekre vonatkozott. CZ akkor egy blogbejegyzésében kiemelt három kérdést, amelyeket a CoinMarketCap megpróbált megoldani. Ezek voltak a transz-díj bányászat,az alacsony költségű modellek és a mesterséges volumenek/semleges ügyletek.
Idén április 3-án a Binance a CoinMarketCap oldalán még a 15. helyen állt. Az adatszolgáltató a Binance állítólagos kereskedési volumenét 6,7 milliárd dolláron állapította meg. A semleges ügyletekre vonatkozó mutatót 2,1 milliárd dolláron. A mutató viszont mostanra eltűnt. Egyetlen mutató maradt, ami magában foglalja a semleges ügyleteket és a potenciálisan gyanús adatokat, és persze itt is a Binance kapta a legjobb helyezést.
De miért is fontos ez?
A kriptotőzsdék szempontjából fontos a tőzsdei összehasonlító oldalakon megjelenő rangsorolás. A Bitwise jelentése azt állította, hogy a kriptotőzsdék kereskedési volumenének 95 -a hamis, mivel semleges ügyleteket használnak arra, hogy kereskedési volumenüket feltornásszák és feljebb kerüljenek a rangsorban. A kriptotőzsdéken kreált hamis ügyletek mögött óriási üzlet van. Alexey Andryunin, a Moszkvai Állami Egyetem 20 éves hallgatója 15 000 dollárért hamis kereskedési volument készít pikk-pakk az ügyfeleinek. A fiatal férfi azt állította, hogy a nagy kriptotőzsdék tisztában vannak azzal, hogy mit művel, mégsem lépnek fel vele szemben. A tőzsdék még fizetni is képesek azért, hogy jobb helyre kerüljenek.
Az első helyért tehát igazi küzdelem folyik, hiszen aki az élre kerül, annak ez óriási reklám lesz. A potenciális ügyfelek ugyanis azt gondolhatják, hogy az első helyen lévő a legnépszerűbb kriptotőzsde, így ők is azon regisztrálnak majd. Az új kliensek pedig komoly kereskedési és pénzfelvételi díjakat fizetnek, amelyek szintén növelik a kereskedés volumenét. Ezzel még több emberhez jutnak el és még több ügyfelet csábíthatnak magukhoz.