Kérte a CoinMarketCap a szülinapi beszólásokat – meg is kapta rendesen
Május 1-jén ünnepelte 7. születésnapját a CoinMarketCap oldala. Az ünneplést természetesen nem akarták kihagyni: egy rendkívül eredeti #RoastCMC kampánnyal indították a napot, amelyben a felhasználók vicces beszólásait várták a jeles nap emlékére. Néhány válasz azonban úgy tűnik, mélyebb sebet tépett fel, mint ahogy azt eleve tervezte a CMC.
#roastCMC – nem kellett sokáig várni a beszólásokra
A CoinMarketCap (CMC) már 7 éve van jelen a kriptopénzek világában. Ez alatt a 7 év alatt pedig az egyik legfontosabb oldallá nőtte ki magát, ahol az aktuális kriptoárfolyamokat csekkolhatja, ellenőrizheti a kedves kriptoközösség. Azonban úgy tűnik, a kriptósok jelentős része nem igazán könnybe lábadt szemmel tekint vissza a CMC-re és hosszú évek alatt kialakított hírnevére. Sőt, ezek a hosszú évek inkább arra voltak elegek, hogy biztosan mindenki találjon valamit, amit nem kedvel az oldallal kapcsolatban: legyen szó a hamis tőzsdeinformációkról, megbízhatatlan árfolyamokról, kétes reklámokról vagy éppen arról, hogy a szintén sokak által nem kedvelt Binance vásárolta fel nem is olyan régen a honlapot.
Nem is csoda, hogy amikor május 1-jén a CMC Twitteren szülinapi #roastCMC kampányt indított (kissé lerágott csont, de úgy tűnik, nem tűnik el egyhamar a kihívás), akkor a beszólogatós üzenetek azonnal érkeztek is. A CMC a kriptoközösség nagyjait is megcélozta speciális tweetekkel, hogy biztosan pörgessék a tartalmat, azonban erre igazán nagy szükségük nem volt; bőven érkeztek a válaszok a felhívásukra így is.
A szülinapi ünneplésből természetesen mi sem maradtunk ki, ajándékunkat pedig gondosan összegyűjtve soroltuk fel a CoinMarketCapnek:
Fake volumes, limited transparency (pre-Binance), dubious advertisers, overpriced ad solutions, zero independent audit…just repeating that you know since 2017 and still you haven't made any significant changes. And as hear, it will remain so.
— BitcoinBázis ⛳ (@BitcoinBazis) May 1, 2020
A legtöbben természetesen a már többször emlegetett problémákat vetették a CoinMarketCap arcába. A passzív-agresszív tweetek legtöbbje hasonló dolgokat kifogásolt: a megbízhatatlan kereskedelmi adatok publikálása, és az olyan kétes projektek reklámozása, mint a piramis stratégiára épülő Bitconnect, számos tweetben visszetérő motívum volt. Az sem tetszett ám sokaknak, hogy a Binance nemrégiben vásárolta fel a honlapot 400 millió dollárért. A már eleve meglehetősen részrehajló honlapon így a jövőben könnyedén megjelenhetnek olyan reklámok, amik a Binance malmára hajtják a vizet – ezt pedig jogosan tartják sokan problematikusnak.
A Binance CEO CZ egyébként szinte azonnal új „gyermeke” védelmére lépett: ő a kritikusok beszólásaira szólt be válaszul, szinte már egy új szintre emelve az egész #RoastCMC kampányt:
https://twitter.com/cz_binance/status/1256064097256239104
Néhány komment kicsit jobban fájt a CoinMarketCap csapatának – ezeket el is tüntették
Kérdéses persze, hogy a CMC mit várt ettől a kampánytól: azt ők is valószínűleg tudták, hogy kedves csipkelődések helyett főként kőkemény kritikát fognak kapni – amit meg is kaptak. Azonban a legkritikusabb hangokat a Twitter némítás funkciójával gyorsan el is tüntették (persze nem olyan gyorsan, hogy észrevétlenek legyenek, a szemfülesek pedig fel is hívták erre a figyelmet azonnal), így lehet, hogy néhány üzenet még az ő tűréshatárukat is túllépte.
Azért a kampány kimenetel eléggé várható volt – egy ilyen történelemmel rendelkező oldal, ha beszólásokat kér, akkor azonnal meg is fogja kapni őket. Akár tetszik nekik a válasz, akár nem.