A webes látogatottsági trendek segíthetnek megérteni a világot
Sokunk számára elképzelhetetlen egy nap anélkül, hogy ne kukkantanánk fel az internetre. Becslések szerint jelenleg csaknem 4,8 milliárd ember, vagyis a világ népességének mintegy 61% -a rendelkezik internet hozzáféréssel.
Pontosan emiatt, bárhol is élünk a világon az internetes forgalmak tanulmányozása sok értékes betekintést nyújthat az alakuló trendekről. A SimilarWeb nemrégiben kiadott, 2020-as Digital Trends jelentése pontosan ezt tette. Lássuk mik a legfontosabb digitális trendek.
A globális internetes forgalom továbbra is folyamatosan növekszik: a 100 legnagyobb weboldal teljes forgalma átlagosan 223 milliárd havi megtekintést tett ki tavaly. Ez 8,0% -os, illetve 11,8% -os növekedést jelent 2018-hoz, illetve 2017-hez képest. A mobil forgalom továbbra is növekszik az asztali forgalom mellett, mivel a mobil forgalom az összes forgalom 52% -át teszi ki. A mobilos forgalom 2017 óta 30% -kal nőtt, míg az asztali számítógépes forgalom 3% -kal csökkent ugyanerre az időszakra vetítve.
Ahogy például a részvénypiacokon néhány tucat S&P 500-as vállalatok nyereségét egyre inkább néhány vállalat emeli csak, ugyanez mondható el a top 100 webhelyek webes forgalmáról is. Az első tíz weboldal forgalma 10,7% -kal növekedett az elmúlt évben, míg a fennmaradó 90-nél csak 2,3% -kal. A Google, a YouTube, a Facebook, a Baidu és a Wikipedia az első öt legnépszerűbb weboldal, ezeket követi az Amazon, a Twitter és az Instagram. A Facebooknak mázlija volt 2019-ben az Instagram felvásárlásával, mert a közösségi médiaportál forgalma 7% -kal csökkent 2018-hoz, és majdnem 20% -kal 2017-hez viszonyítva.
Az e-kereskedelem terén mind a kilenc vezető online áruház növelte a látogatottságát. Az Amazon 2017 óta a teljes shopping forgalom 69% -áért felelt a világon. Ez 12%-kal több, mint 2017 és 2018 közötti időszakban.
A jelentés egyik nem túl meglepő megállapítása a mainstream híroldalakra vonatkozik az Egyesült Államokban, amelyek egy nehéz évet hagytak maguk után. A 100 legnépszerűbb média webhely forgalma 5,3% -kal csökkent az elmúlt évben és 7% -kal 2017 óta. A pénzügy és üzleti élet, valamint a női híroldalak az egyetlen kategória, ahol az internetes forgalom növekedni tudott. Érdekes módon a balra vagy jobbra hajló webhelyek forgalma szintén növekedett, míg a politikailag neutrális szerepet betöltő webhelyek forgalma csökkent. Innen leszűrhető, hogy a Szovjetunió felbomlása után 30 évvel, újra, egy polarizálódó világban élünk.
A 100 legnépszerűbb pénzügyi weboldal (USA) webes forgalma így is alig emelkedett. A kriptós hírekkel foglalkozó webhelyek forgalma 2017-ben nagyot ugrott, majd ahogy az árfolyam bedőlt, két éven keresztül tartó esésbe kezdett. Mindeközben a bankok webes forgalma nem változott semmit, míg a fintech cégek forgalma számottevően megnövekedett. Ilyenek a mobil bankok oldalai vagy a személyes pénzgazdálkodási alkalmazások és utalási alkalmazások.
Manapság annyi időt tölt az emberiség a neten, hogy a webes forgalmi trendek elemzése kezd felbecsülhetetlen értékű információforrássá válni ahhoz, hogy megérthessük mi is zajlik a világban. Érdekes lesz nyomon követni e trendek változását.
Kapcsolódó:
- 19 ábrán a 2019-es kriptovaluta piacok
- Milyen hatással lesznek a makrotrendek a kriptók piacára 2020-ban?